راهکار تازه انگلیس برای کنترل شیوع کرونا

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه اعلام کرد با توجه به کمبود کادر درمان در انگلیس دویست نیروی نظامی برای کمک به «خدمات ملی سلامت» در لندن اختصاص یافته‌ است.

«ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس درباره استقرار نیروهای ارتش در بیمارستان‌ها گفت: «آن‌ها بار دیگر قدم پیش گذاشتند تا به کارکنان خدمات ملی سلامت که تمام شبانه‌روز در سطح پایتخت در حال کار هستند کمک کنند و در جایی که نیاز بیشتری وجود دارد به کادر درمان در طول این زمستان سخت یاری برسانند».

از سوی دیگر مدیر انجمن پزشکی بریتانیا متذکر شد: «گرچه دولت ارتش را برای کمک در لندن بازگردانده است اما فراموش نکنیم که در واقع ما در حال حاضر در سطح ملی با مشکل مواجه هستیم. این یک مسئله ملی است و تاکنون با این سطح از کمبود کارکنان مواجه نبوده‌ایم».

انگلیس ظرف یک هفته گذشته با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده و آمار مبتلایان در این کشور به روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

با این حال «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس مصر است که با توجه به واکسیناسیون گسترده در این کشور، نیازی به اعمال محدودیت‌های جدید نیست و سویه جدید اُمیکرون نیز نسبت به سایر سویه‌های این ویروس علائم ملایم‌تری دارد.

روز چهارشنبه برای نخستین بار طی ۲۴ ساعت تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید. در حال حاضر سویه اُمیکرون ویروس کرونا، به سویه غالب در میان مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس تبدیل شده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است. 

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.