عضو کمیسیون امنیت مجلس: هیئت حاکمه آمریکا عامل اصلی ترور سردارسلیمانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی متهم اصلی، هیئت حاکمه آمریکا است، به دستور رئیس جمهور این کشور این ترور جنایتکارانه صورت گرفت و قطعاً پیگیری‌ها باید در راستای مجازات عاملین این ترور باشد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: موضوع پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی از موضوعاتی است که باید دولت و قوه قضاییه با جدیت آن را دنبال کنند زیرا حاج قاسم محبوب قلوب ملت‌های مسلمان بوده و این ترور در یک کشور ثالث صورت گرفته است.

وی افزود: ملت ایران از ترور حاج قاسم سلیمانی نمی‌گذرند و مطالبه آنان از دستگاه‌های مرتبط آن است که با رویکرد انقلابی این پرونده دنبال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی در موضوع بررسی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار مهمی داشته و هماهنگ کننده امورات مختلف است و نیاز است این پرونده در مجامع بین‌المللی به صورت جدی دنبال شود. این در حالی است که این موضوع در جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه مطرح شد و به همین دلیل از دستگاه دیپلماسی خواستیم پیگیری این پرونده با رویکرد انقلابی دنبال شود نه دیپلماتیک.

الهیان گفت:‌ کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی چندین جلسه با دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه تشکیل داده است و خواستار مجازات عاملان آن شده‌ایم.

وی افزود: در پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی متهم اصلی هیئت حاکمه آمریکا است که به دستور رئیس جمهور این کشور این ترور جنایتکارانه صورت گرفت و قطعاً پیگیری‌ها باید در راستای مجازات عاملین این ترور باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.