پاپ فرانسیس: جایگزینی فرزند با سگ و گربه ما را از انسانیت دور می‌کند

پاپ فرانسیس ضمن انتقاد از کسانی که به جای بچه، حیوان خانگی نگه می‌دارند این کار را باعث سلب انسانیت دانست. رهبر کاتولیک‌های جهان کسانی را که به جای فرزندآوری به دنبال نگه داشتن سگ و گربه هستند، خودخواه نامید.

پاپ در یک مراسم در واتیکان گفت: گاهی می‌بینیم که نگهداری حیوانات جای پدر و مادر شدن را گرفته است؛امروز ما نوعی خودخواهی می بینیم؛ ما می بینیم که بعضی ها نمی خواهند بچه دار شوند.

پاپ فرانسیس که ۸۵ سال دارد هفته گذشته نیز از کاهش فرزندآوری و عدم تمایل خانواده‌ها برای بچه‌دار شدن در ایتالیا ابراز ناراحتی کرده بود.

پاپ افزود: گاهی مردم یک بچه دارند و تمام؛ اما سگ‌ها و گربه‌هایی دارند که جای فرزند را گرفته است؛ این برای برخی ممکن است خنده‌دار باشد اما یک واقعیت است. پاپ همچنین گفت: نفی پدرومادری، انسانیت ما را تخفیف داده و ما را از انسانیت دور می‌کند؛ تمدن پیر می‌شود و ما غنای پدرومادری را از دست می‌دهیم.

رهبر مسیحیان کاتولیک از زوج‌هایی که به خاطر مشکلات جسمی نمی‌توانند بچه‌دار شوند خواست ناامید نشده و کودکان دیگر را به فرزندی قبول کنند؛ پاپ از آنها خواسته از به عهده گرفته وظیفه پدر و مادری نترسند. او افزود: بچه‌دار شدن ریسک دارد اما خطر هیچ‌وقت بچه‌دار نشدن بسیار بیشتر است.

پاپ پیش از این نیز بارها در مورد ایجاد پدیده زمستان جمعیتی و عدم تمایل خانواده‌ها برای بچه‌دار شدن به خصوص در کشورهای پیشرفته ابراز نارضایتی کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.