فرمانده کل سپاه: هیچ کافری نمی‌تواند به بلاد مسلمانان حمله کند و جان سالم به در ببرد

سرلشکر حسین سلامی صبح پنجشنبه در اجلاسیه نهایی دومین سالگرد شهید سلیمانی در کرمان با اشاره به اینکه دشمن را منکوب و راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهیم گفت: افتخار این را دارم که حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی امام خامنه ای به شما باشم.

وی در خصوص شهید سلیمانی گفت: عظمت شهید سلیمانی فراتر از وسعت ذهن ما است او اکنون یک شهید است و همانطور که خودش گفت شهید به دنیا آمد، شهید سلیمانی در طول این ۴۰ سال شخصیتش تکامل یافت معرفتش استحکام پیدا کرد در هر عملیات قلبش مطمئن‌تر و افق دیدش وسیع‌تر و میدان نفوذش بر قلب‌ها گسترش می‌یافت.

وی ادامه داد: حاکم بر قلب‌ها بود و لشکرش که ثارالله که خون خدا نام داشت همه جا جاری بود همواره در سخت‌ترین نقاط نبرد حاضر بود نقطه امید و اتکا و مظهر اعتماد به نفس بود، مظهر توکل و صبر و تمثال زنده استقامت و در عین حال اهل فضیلت با اوج خضوع بود.

سردار سلامی افزود: در مقابل مردم خاضع و در مقابل دشمن قاطع بود، طراح مدیر و متفکر و اندیشمند بود، نمی‌توان همه جهات شخصیت او را توصیف کرد و شخصیتی کامل داشت، یک شخصیت معیار که می‌توان اندازه لبخندها را با او سنجید و اندازه غضب را با او اندازه گرفت.

فرمانده کل سپاه افزود: انفاق و ایثار و صبر و توکل را می‌توان با او سنجید، از میدان جنگ برای آزادی و کرامت و شرف و اعتبار و امنیت و آرامش مردم استفاده کرد و قله‌های رفیعی را برای اسلام در ذهن داشت.

وی بیان کرد: نگاهش به انسان الهی و احیا گر واقعی جایگاه انسان بود نه قومیت و نه مذهب نگاه او را به انسان محدود نمی‌کرد و همه را دوست داشت به جز دشمنان انسانیت و دشمنان وطن را. برای همین مساله همه او را دوست دارند ایرانی و غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان همه او را از خود می‌دانند و این خیلی عجیب و شگفت انگیز است که یک شخصیت در میدان جنگ محبوب قلوب عالم شود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: او حاصل عمر رهبری انقلاب است او محصول مناجات‌ها و دعاهای شب ولی امر مسلمین است و در این مکتب تعلیم یافته است، روح جهاد و استقامت محصول عمل صلاحی است که در مکتب امام و رهبر معظم انقلاب آموخته است.

وی بیان کرد: قاسم محصول ایمان و عمل صالح بود، او محصول عمل بود. از آنچه دوست داشت انفاق می‌کرد، قاسم را می‌توان به زیبایی با قرآ ن توصیف کرد. جهاد می‌کرد و مقتدر بود و از سرزنش نمی‌ترسید.

وی گفت: اینکه می‌بینید این داغ سرد نمی‌شود و این جریان می‌ماند؛ به دلیل مکتب اوست، قاسم جاری و تکثیر شده است، رهبر انقلاب او را مصداق اخلاص و عمل صالح می‌دانند.

وی بیان کرد: ایرانی ترین و اسلامی ترین شخصیت ما که به همه تعلق داشت هم به ملت ایران هم کرمان و هم جهان شهید سلامی بود و این نعمت بزرگی است برای مردم کرمان که می‌توانید هر روز به زیارتش بروید.

سرلشکر سلامی گفت: آثار وجودی شخصیت او فراوان است، بیرق‌های جهاد برافراشته است و هیچ منافقی و هیچ کافری امروز نمی‌تواند به بلاد مسلمانان حمله کند و جان سالم به در ببرد چون او ارتش‌های بزرگی تشکیل داده است.

وی ادامه داد: او برای مظلومان قدرت ساخته است، یمنی‌ها نزدیک به پیروزی هستند، در اوج تحریم در حال پیروزی است به فلسطین محاصره شده جان می‌دهد و سنگ را به موشک تبدیل می‌کند. در لبنان به کمک مردم شریف آن دیار و حزب الله می‌شتابد و شکست افسانه‌ای به اسرائیل می‌دهد و برای همیشه اعتماد مسلمانان را به خدا بیشتر می‌کند و باورها را قوی می‌کند.

وی افزود: او همین انسانی است که درنزدیکتان می‌بینید آیا کسی باور می‌کند که کسی که اینچنین شمشیر می‌زند اینقدر متواضع باشد، این میراثی از حضرت علی است که یتمیمان را محبت می‌کرد که یک لبخند بزنند و به دشمنان امان نمی‌داد.

فرمانده کل سپاه گفت: در عراق عزیز و آنجا که قلب‌های ما در آنجا ست در کنار برادران عزیزمان در عراق ایستاد و از حیثیت و اعتبار مسلمانان دفاع کرد. در سوریه برای او آواره شدن مسلمانان سخت بود و هتک حرمت ناموس مسلمان قابل تحمل نبود هم غصه می‌خورد و هم می‌جنگید.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم، عباس انقلاب ما بود و با دستان قطع شده جاودان ماند گفت: رمز موفقیت این شخصیت در یک کلام است و آن اطلاعت از ولی فقیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.