انهدام باند کلاهبرداری موسسه غیر مجاز مهاجرتی

سردار شیرزاد از دستگیری یکی از سردسته‌های باند کلاهبرداری موسسه غیر مجاز مهاجرتی خبر داد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس اینترپل درباره کلاهبردار موسسه مهاجرتی گفت: این فرد یکی از سردسته گروه سه نفره جعل و کلاهبرداری خارج از کشور است که روز گذشته دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.کاری که این فرد انجام می‌دهد از طریق شبکه ماهواره به شکل درخواست ویزا یا سرمایه گذاری در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا باعث فریب هموطنان می‌شوند.

رئیس پلیس بین الملل  گفت: این شرکت در قالب سرمایه گذاری با قول گرفتن اقامت و کسب سود فراوان زمینه فریب دیگران را فراهم می‌کردند. فعالیت این شرکت به گونه‌ای بود که در کشورهای همسایه ایران سمینارها و همایش‌های برقرار می‌کردند و سپس از طریق شبکه ماهواره‌ای مردم را دعوت به این مجالس می‌کردند. همایش‌های آن‌ها بسیار مجلل بود که همین مسئله باعث فریب میشد و در آن جا توصیه می‌کردند که نحوه درخواست برای مهاجرت، ویزای سرمایه گذاری در آمریکا یا کشور اروپایی باشد. این افراد سپس در همان جا با جذب هموطنان مبلغی را دریافت می‌کردند و یا از مسیر صرافی‌ها پول را جابجا می‌کردند .

سردار شیرزاد گفت: در حال حاضر از این شرکت و افراد بالغ بر ۲۳۰ نفر شکایت کردند. این گروه ۸۹ میلیون دلار کلاهبرداری کردند که رقم آن به تومان نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان میشود. یعنی به طور متوسط از هر فرد ۱۰ الی ۱۱ میلیارد تومان با توجه به نوع درخواست دریافت کردند.

سردار شیرزاد تاکید کرد که ماجرای اصلی دستگیری این فرد در اواخر مهر امسال با شکایت در مراجع قضایی آغاز شد و سپس به پلیس اعلان قرمز می‌شود که اکنون شاهد دستگیری یکی از افراد هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.