سردار اشتری: ترس و نگرانی دشمن بیشتر شده است

سردار حسین اشتری در گردهمایی فرزندان شهدا در مصلی امام علی (ع) کرمان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و سردار سلیمانی بیان کرد: فرزندان شهدا همواره مورد توجه شهید حاج قاسم سلیمانی بودند.

وی افزود: همه کشور امروز و در روزهای گذشته حال و هوای شهدا را داشته و دارد، فقط کرمان نیست؛ یاد این شهید بزرگوار، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان در تمام نقاط کشور و حتی دیگر کشورهای مسلمان گرامی داشته شده است.

اشتری ادامه داد: رنگ و بوی کشور خدایی و شهدایی شده است؛ شهید سلیمانی هم در دوران پر خیر و برکت عمرش و هم پس از شهادت باعث عزت و افتخار برای مردم بود.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی در دوران چهل ساله خدمات خود کارهای بزرگی انجام داد. مدافعین حرم با تدبیر، دوراندیشی و قدرت برنامه ریزی حاج قاسم با این غده چرکینی که در کشورهای مسلمان رسوخ کرده بود مقابله کنند و آن را به زباله‌دان تاریخ بیندازند.

وی اضافه کرد: گروه‌های تکفیری، داعش و غیره با تمام تلاش خود قصد داشتند امنیت جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره بیندازند اما به لطف و عنایت ائمه اطهار و فرماندهی حاج قاسم نتوانستند و توطئه‌شان خنثی شد.

اشتری عنوان کرد: وقتی در دیگر کشورهای مسلمان جنگ بود رزمندگان ما برای دفاع می‌رفتند که امروز امنیت و آرامش ما به برکت خون همین شهدا، شهدای عرصه نظم و امنیت و رهنمودهای فرماندهی کل قوا است.

وی یادآور شد: کسی که توانست با قدرت، تمام ظرفیت‌ها را برای رسیدن به اهداف عالیه جهان اسلام بسیج کند کسی جز سردار سلیمانی نبود.

اشتری افزود: وقتی گروه‌های تروریستی با حمایت مستقیم آمریکا فعالیت می‌کردند کسی که همه امکانات را برای مقابله با اینان بسیج کرد حاج قاسم بود. با لطف و عنایت الهی و اخلاص این مرد بزرگ و مجاهدت‌های جبهه مقاومت پیروزی از آن مسلمانان و آزادی‌خواهان شد.

وی تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی صرفا متعلق به کرمان، ایران یا حتی جهان اسلام نیست بلکه متعلق به همه آزادی‌خواهان است. کسانی که مخالف تروریست هستند هر دین یا آیینی که دارند به حاج قاسم احترام می‌گذارند زیرا حاج‌ قاسم در مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری پرورش پیدا کرده است.

اشتری اظهار کرد: حاج قاسم راهی را طی کرد که امام حسین (ع) از یارانشان در عاشورا خواسته بودند. در مسیر پیاده‌روی اربعین همه نوع انسانی از هر ملت و قومی دیده می‌شود، حاج قاسم نیز سردار عاشورایی است و محبوبیت امروز او به جهت پیروی از امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: شهید سلیمانی با سردار سلیمانی قبل از شهادت متفاوت است و دشمن در حال حاضر بیشتر ترس و نگرانی دارد.

اشتری با بیان اینکه صدق و اخلاص سردار سلیمانی سرآمد بود، گفت: سردار سلیمانی وقتی در سوریه، عراق، لبنان و غیره حضور می‌یافتند دشمن ترسیده و سربازان بسیار روحیه می‌گرفتند؛ این سردار با این اقتدار در مقابل فرزندان شهدا زانو می‌زند و فرزندان شهدا در واقع عموی خود و پدر دوم خود را از دست دادند.

وی عنوان کرد: تواضع حاج قاسم در مقابل مردم بسیار مشهود بود، هر چه فرد ضعیف‌تر بود تواضع او نیز بیشتر بود؛ یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حاج قاسم ولایت‌مداری او بود یعنی با تمام وجود مطیع امر ولی فقیه بود.  

وی تأکید کرد: شهدای ما ثابت کردند پیرو ولی خود هستند که این موضوع در وصیت‌نامه شهدا نیز بسیار دیده می‌شود؛ بیاییم این درس را از مکتب حاج قاسم بگیریم و اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهیم از ولی فقیه پیروی کنیم.

اشتری تصریح کرد: مسئولینی که از مسیر ولایت فاصله گرفتند موفق نشده و مورد انتقاد مردم قرار گرفتند؛ امیدواریم بتوانیم در تفسیر اندیشه سردار سلیمانی بهتر از گذشته عمل کنیم تا شرمنده شهدا و خانواده‌شان نباشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.