سردار فدوی: دور نیست روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم

سردار علی فدوی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: توجهات ویژه حاج قاسم با نهایت خضوع و خشوع به خانواده شهدا بسیار ویژه و متفاوت بود و خداوند آنچنان عظمتی به حاج قاسم داد که ده‌ها میلیون در شهادت وی عزادار شدند و حتی نحوه شهادت وی نیز چنین مرتبه ای به وی داد. حاج قاسم رویه ای داشت که الگو ساز شد و در دل ها کولاک برپا کرد. 

به گفته وی انقلاب اسلامی از شروع پیروزی لرزه ای بر دشمن انداخت که مصمم شدند این انقلاب را از بین ببرند و تصورات باطلی در این مورد داشتند. 

وی ادامه داد: کم کم متوجه قدرت انقلاب شدند و توطئه‌های بیشتری مانند جنگ عراق رقم زدند که ۸۷ کشور در آن مشارکت کردند اما ایران با دست خالی در این جنگ پیروز شد و اکنون در آستانه چهل و سومین سال انقلاب هستیم. اکنون بعد از گذشت ۳۳ سال از جنگ دیگر جرات تعرض ندارند زیرا قدرتی در جبهه حق انقلاب وجود دارد که اگر تمام قوای باطل به رهبری آمریکای مستکبر متحد بشوند نمیتوانند آسیبی به آن وارد کنند. 

وی افزود: نظام اسلامی و مردم انقلابی قاعده‌ای که مربوط به دستور خداوند است انجام دادند وگرنه یکی از این توطئه‌ها دودمان کشور را به باد می داد. ما تکالیفی از جانب خداوند داریم که خداوند بر اساس آن نتیجه را رقم می زند. الگو و قاعده ای که بزرگانی چون حاج قاسم به آن عمل کرده‌اند باید مورد توجه باشد. مکتب حاج قاسم فقط برای ایام شهادتش نیست بلکه برای این است که به آن عمل شود. 

فدوی تاکید کرد: با اخلاص، صدق و با تمام توان در اسلام باید پای کار رفت و نباید حتی یک روز را برای بالابردن توان از دست بدهیم تا دشمنان بترسند.

وی ادامه داد: اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز اقرار کرد که به دنبال براندازی نظام سوریه بودند ولی چون ایران نخواست، موفق به این کار نشدند. نمونه این مسائل بسیار و حاصل نگاه خداوند است. وگرنه توان نظامی و موشکی و دریایی ما قابل مقایسه با آمریکا نیست. بودجه نظامی یک سال آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است. خلق چنین حماسه‌هایی و به چالش کشیدن آمریکا با وضع اقتصادی ما مطابق نیست و نتیجه نگاه خداوند است. 

سردار فدوی با انتقاد از اینکه از تمام ظرفیت ها برای بهبود شرایط کشاورزی، اقتصادی و سایر پتانسیل استفاده نشده، تصریح کرد: آیا وضع کشاورزی ما در شأن ملت ماست؟ ما یکی از قدیمی ترین تمدن ها هستیم که جزو اولین کشاورزان جهان بوده اند و اما شرایط کشاورزی خودمان خوب نیست. 

جانشینن فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما بالاترین بهره‌وری از منابع آب را از گذشته داشته‌ ایم و قناتی داریم که ۳ هزار سال بهره وری دارد که نشان از تدبیر و تخصص ایرانیان از گذشته دارد. ولی مشکلات موجود در این حوزه ها نشانگر بی تدبیری مسئولان وقت است. 

وی افزود: چرا باید مشکلات به گونه‌ای باشد که مردم شریف اصفهان با بیش از ۲ هزار شهید به خاطر موضوعات ابتدایی معترض شوند تا زمینه‌ای برای سو استفاده دشمنان باشد؟ در حالی که توانمندی‌های ما انقدر زیاد است که می‌توانیم بر هر مشکلی غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در سپاه لازم بود وارد موضوعاتی شویم که قبلا زمینه‌ای در آنها نداشتیم و ظرف مدت کمی به احاطه و کفایت در آن مورد رسیدیم و به تولید رسیدیم. زیرا ما نیروی انسانی با بهره هوشی بسیار بالا در همه امورات داریم. ما وقتی در تقابل نظامی با خبیث ترین دولت‌های عالم موفق بودیم بنابراین سریعتر می‌توانیم در مسائلی چون کشاورزی به تراز مثبت برسیم و دشمنی ها تا وقتی به قله علم نرسیده ایم ادامه دارد ولی بعد از آن دیگر دشمن ناامید می شود. ما باید تکالیف فردی و جمعی مان را به اقتضای تخصص انجام دهیم. 

وی با اشاره به اینکه باید همیشه مطابق با راه شهدا عمل کنیم، بیان کرد: اوضاع فرهنگی ما در شان یک کشور مسلمان نیست زیرا به تکالیف خود درست عمل نکرده‌ایم. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: همانطور که اکنون دشمن ما را تهدید به حمله نمی‌کند و نگران اقدامات ایران در مقابل مستکبرین هستند دور نیست روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم.

سردار فدوی تصریح کرد: این موضوع زمانی به وقوع می‌پیوندد که روی قاعده و قانون درست حرکت کنیم ما اگر با همان قاعده انقلاب پیش برویم می توانیم سریع به مراحلی برسیم که آمریکایی‌ها را تحریم کنیم ولی هنوز به روال مناسب حرکت نکرده‌ایم و نتیجه نگرفته ایم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.