ادعای جدید اسرائیل: میامی آمریکا هدف پهپادهای ایرانی!

وبگاه «جاست نیوز» روز شنبه به نقل از اندیشکده «آلما» مستقر در اسرائیل مدعی شد که ایران پهپادهایی را به ونزوئلا رسانده که می‌توانند به شهر میامی برسند.

در گزارش مرکز تحقیقات آلما آمده است که این پهپادها می‌توانند اطلاعات جمع آوری کنند و اهداف سطحی یا هوایی را از جمله با حمله انتحاری  مورد هدف قرار دهند.

این اندیشکده نوشته است، به اشتراک گذاشتن این پهپادها با ونزوئلا، متحد ضد آمریکایی  ایران که  در حدود ۲۰۰۰ کیلومتری میامی قرار دارد، ممکن است به این منظور باشد که آمریکا قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران در افکار خود بازنگری کند.

«تل بیری» از تحلیلگران اندیشکده آلما گفت: «حتی اگر آنها عملاً از ونزوئلا اقدامی نکنند، از دیدگاه راهبردی ایران، صرف حضور در آنجا تهدیدی علیه ایالات متحده است.»

میامی، شهری در نوار ساحلی اقیانوس اطلس در جنوب شرقی ایالت فلوریدا در آمریکا واقع شده است. میامی یک شهر توریستی و بندر میامی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیرا گفت این کشور در حال آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره است. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این دو پروژه، توسعه و امنیت ملی ونزوئلا را ارتقا خواهد داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر  گفته بود که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.

به دنبال نقض حریم هوایی ونزوئلا از سوی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا، رئیس جمهور ونزوئلا چندی قبل دستور آماده باش کامل به ارتش این کشور صادر کرد. رئیس جمهور ونزوئلا دستورات دقیقی را به ارتش جهت حفظ هوشیاری و آماده باش جهت واکنش محکم به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صادر کرد و  به صراحت به ارتش  ونزوئلا دستور داد به هرگونه تجاوز  ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.