آغاز سال نبرد مرگبار بزرگ در کره شمالی!

اسپوتنیک گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آخرین سخنرانی خود در نشست عمومی این حزب در سال جاری، در مورد روابط با ایالات متحده آمریکا یا کره جنوبی صحبت نکرد، بلکه به تفصیل مشکلات داخلی را مورد بحث قرار داده و ضرورت پیروزی در یک نبرد بزرگ مرگبار در سال 2022 را اعلام کرده و در عین حال گفت سال 2021 سال "پیروزی بزرگ" برای مردم کشور وی بود.

 خبرگزاری دولتی کره شمالی، چهارمین جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی (WPK) از 27 تا 31 دسامبر برگزار شد. بر اساس گزارش کمیته مرکزی اطلاع رسانی، بودجه سال 2022 کشور، نتایج کاردر سال 2021 و برنامه های سال آینده، امور کشاورزی ، تغییرات در اساسنامه حزب حاکم کارگر و مسائل تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نشست عمومی (پلنوم) قطعنامه ای صادر شد که به اتفاق آرا تصویب شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت:" مبارزه 2022 یک مبارزه مرگبار عظیم است که باید قاطعانه آغاز شود و باید بدون کوچکترین تاخیری به خاطر توسعه همه جانبه سوسیالیسم و به خاطر مردم بزرگ کره شمالی و اخلاف عزیز ما به پیروزی برسد". 

رهبر کره شمالی همچنین ابراز اطمینان کرد که مانند سال 2021 ، حزب و مردم کره شمالی دوباره در سال 2022 به پیروزی خواهند رسید.

در دو سال گذشته، کیم جونگ اون پیام‌های سال نو را برای ملت صادر نکرده است و در عوض ترجیح می‌دهد افکار خود را در سخنرانی‌هایش پس از جلسات مهم حزب در پایان سال قدیم یا آغاز سال جدید به شهروندان منتقل کند. از جمله در پایان سال 2019، کیم جونگ اون ریاست یک جلسه عمومی چهار روزه حزب حاکم را بر عهده داشت و برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن، پیام سال نو را در ژانویه 2020 ایراد نکرد. در سال 2021 نیز رهبر کره شمالی پس از کنفرانس حزب حاکم در ژانویه سخنرانی کرد اما نطق سال نو را خطاب به ملت ایراد نکرد.

امسال، کیم جونگ اون نیز در جلسه عمومی حزب حاکم سخنرانی و گزارش ارائه کرد. با توجه به بن بست مذاکرات کره شمالی با ایالات متحده و کره جنوبی در مورد خلع سلاح هسته ای، توجه به محتوای سخنرانی های رهبر کره شمالی و قطعنامه پس از نشست عمومی حزب حاکم متمرکز شد. با این حال، در خلاصه سخنرانی کیم جونگ اون و نتایج نشست عمومی که توسط کمیته مرکزی آمار منتشر شد، هیچ اشاره ای به آمریکا یا کره جنوبی نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.