پیش‌بینی‌ها درباره بازار امروز ارزهای دیجیتال درست درآمد؟/افت نسبی بازار رمز ارزها

همان طور که انتظار می رفت، بیت کوین پس از پایین آمدن از میانگین ۱۰۰ کندلی[نمودار میله‌ای] در تایم فریم[دوره زمانی] یک ساعته، با یک افت دیگر مواجه شد و امروز به قیمت ۴۷ هزار دلار رسید. در کانال ۴۷ هزار دلار، دیگر آن چشم انداز صعودی که تا چند روز قبل وجود داشت، وجود ندارد. تا همین چند روز قبل گفته می شد که بیت کوین خودش را برای یک صعود جدید آماده می کند اما دو روز متوالی بد برای بیت کوین، این چشم انداز را تا حدودی از بین برده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۹ میلیارد دلار بوده است. اما نکته مهم درباره ارز دیجیتال شماره یک بازار، کاهش دامیننس آن به زیر ۴۰ درصد است. دامیننس بیت کوین به نسبت بین سهم بازار بیت کوین در مقایسه با ارزهای دیگر گفته می شود که اصطلاحا آن را «نرخ تسلط بیت کوین» هم می نامند. پایین‌ترین سطح ثبت شده دامیننس بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۸ با عدد ۳۶.۷ درصد بوده است.

اتریوم پشت سر بیت‌کوین

اتریوم هم مانند بیت کوین، به همان میزان افت کرد. صبح امروز میزان افت اتریوم بیش از ۳ درصد بود و هم اکنون در محدوده منفی ۲.۵ درصد معامله می شود. اتفاقی که امروز برای اتریوم افتاد این بود که نه تنها کانال ۳۸۰۰ دلاری را دید، بلکه وارد کانال ۳۷۰۰ دلار هم شد. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

وبسایت fxstreet در تحلیل تکنیکالی که برای اتریوم داشته، اعلام کرده درصورت از دست رفتن قیمت ۳۷۶۸ دلار، قیمت اتریوم می تواند ۲۲ درصد دیگر هم افت کند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «فصل آلت کوین ها رسید /اتریوم پشت سر بیت‌کوین» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.