خطر امیکرون جدی تر شد/ راهکار پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا

صبح امروز سید وحید حسینی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا از مردم خواست تا با تزریق دُز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

 او با اعلام اینکه جانباختگان کرونا شامل همه گروه های سنی هستند، هشدار داد: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست و این خطر، بی رحمانه تمامی عزیزان ما را تهدید می کند؛ در چنین شرایطی لازم است همه از خود و دیگران در برابر این ویروس منحوس مراقبت کنیم.

ضرورت پرهیز از خوددرمانی و مراجعه افراد دارای علایم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته

سید وحید حسینی خوددرمانی در هنگام بروز علایم کرونا با مراجعه به داروخانه، بدون مراجعه به پزشک را یکی از نگرانی های کنونی مجموعه سلامت عنوان کرد که موجب انتشار بیشتر ویروس در جامعه می شود و افزود: دریافت دارو چرخه انتقال بیماری را قطع نکرده و برای شناسایی و پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده خود مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت را تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه عنوان کرد که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

او اضافه کرد: ضرورت دارد علاوه بر انجام واکسیناسیون کووید۱۹، به صورت سختگیرانه شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از سوی تمامی افراد جامعه رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به اُمیکرون در هرمزگان، مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

تاکید دیگر مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع های خانوادگی در صورت وجود علایمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می شود افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

دکتر حسینی در ادامه این نشست خبر داد: رصد روزانه و پایش تمامی مراجعان در مراکز بهداشت و درمان استان با هدف پیگیری افراد مشکوک دارای علایم کروناویروس، در اولویت دستور کار پزشکان خانواده شهری و روستایی استان قرار دارد.

او در ادامه به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری های تشخیصی، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه کووید۱۹ در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت بهبودی مبتلایان و علت های جان باختن مبتلایان به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، پرداخت.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز آخرین گزارش های مربوط به روند واکسیناسیون و میزان مشارکت عمومی در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه این ستاد، روند اجرای مصوبات پیشین ستاد و خدمات مقابله با کرونا در استان را ارائه کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.