7 دقیقه تا نابودی اسرائیل توسط موشک‌های سپاه

در میان موشک‌هایی که که اخیرا سپاه شلیک کرد، موشک‌هایی قرار دارند که برد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند. موشک‌هایی که اگر از نطنز شلیک شوند، در حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت خواهند کرد. 

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۶ فروند موشک بالستیک به طور همزمان شلیک شد. 

آنطور که رسانه رسمی سپاه خبر داده، ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند نیروی هوافضا به صورت همزمان به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده شلیک شده است. 

تحلیل‌گران این رزمایش را واکنشی به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. 

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و همزمان با مذاکرات احیای برجام که در وین در حال انجام است، بار دیگر تهدیدات لفظی سال‌های اخیر خود برای حمله نظامی به ایران را تکرار کردند. 

هفته پیش، بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته بود که به ارتش دستور داده گزینه نظامی در برابر ایران را به گزینه عملی تبدیل کنند. به نوشته برخی رسانه‌های بین‌المللی، گانتز مدعی شده بود که «اسرائیل اگر لازم باشد، به تنهایی و حتی بدون همکاری با آمریکا دست به حمله خواهد زد». این رسانه‌ها در عین حال از اختلاف‌نظرهای جدی بین مقامات صهیونیستی درباره توانایی حمله به ایران گزارش دادند. 

در واکنش به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی، سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) تأکید کرد که «اگر تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.» 

همزمان با این تهدیدات بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش چندجانبه پیامبر اعظم (ص) ۱۷ را برگزار کرد و سخنگوی رزمایش هم گفت که این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم برگزار می‌شود. 

رزمایشی که  بنابر گزارش‌های رسمی، در آخرین مرحله آن، ۱۶ فروند موشک بالستیک سپاه شامل موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار «مواضع حساس شبیه‌سازی شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهم کرده‌اند.» 

  در واقع برخی مناطق حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف حملات احتمالی، شبیه‌سازی شده‌اند و امروز با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفته‌اند. 

صهیونیست‌ها در تهدیدات خود، بارها از تأسیسات هسته‌ای نطنز به عنوان یکی از اهداف حملات به ایران صحبت کرده‌اند. در مقابل نیز از تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف احتمالی سخن به میان آمده است. 

یکی از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین این مناطق، تأسیسات اتمی دیموناست که از آن به عنوان نماد توان هسته‌ای و در عین حال نقطه ضعف اسرائیل یاد می‌شود. 

در میان موشک‌هایی که  سپاه شلیک کرده است، موشک‌هایی قرار دارند که برد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند. موشک‌هایی که به عنوان مثال اگر از نطنز شلیک شوند، در زمانی حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.