خیانت بزرگ آمریکایی‌ها به بایدن و ترامپ

از سوی دیگر، تنها ۲۷ درصد خواهان نامزدی «دونالد ترامپ» برای دور دوم ریاست جمهوری شدند. نتایج این نظرسنجی نشان داد، تقریباً شش نفر از هر ۱۰ نفر – اتفاق‌نظر نامعمول و قدرتمندی در یک دوره اختلافات عمیق سیاسی - می‌گویند که با کمپین ریاست جمهوری ترامپ (۵۹ درصد) یا بایدن (۵۷ درصد) در سال ۲۰۲۴ مخالف هستند. ۱۴ درصد در مورد ترامپ و ۲۲ درصد نیز در مورد بایدن گزینه "مطمئن نیستم" را انتخاب کردند.

این نتایج از آن جهت به طور خاص قابل توجه است که سطح نسبتاً بالایی از مخالفت را در کلیت طیف سیاسی نسبت به هر دو نفر، که محتمل‌ترین نامزدهای احزابشان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ به شمار می‌آیند، نشان می‌دهد.

برای مثال، هر دوی آنها در میان مستقل‌ها - رای‌دهندگانی که بیشتر مایل به تغییر نظرشان در قبال نامزدها هستند - نسبت به کل آمریکایی‌ها، اقبال کمتری به تلاش نوپای خود برای نامزدی مجدد کسب کرده‌اند. فقط ۱۴ درصد از مستقل‌ها می‌خواهند که بایدن دوباره نامزد شود و تنها ۲۳ درصد از آنها نیز خواهان نامزدی مجدد ترامپ برای ریاست جمهوری هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از حمایت قوی‌تری به نسبت حمایت رای‌دهندگان دموکرات از  بایدن برخوردار شد. با این حال نزدیک به یک چهارم (۲۳ درصد) از کسانی که در سال ۲۰۲۰ به ترامپ رای دادند، حتی نمی‌خواهند نام او را دوباره در برگه‌های رای در انتخابات سال ۲۰۲۴ ببینند.

رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا اما بیشترین مشکل را در میان رای‌دهندگان حامی خود پیدا کرده و این مساله در شرایطی که آمریکا همچنان با انواع سویه‌های جدید کووید، تورم و افزایش سطح جرم و جنایات خشونت‌آمیز مواجه است، جای تعجب ندارد.

در مجموع، اکنون فقط ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها نحوه عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری را تایید می‌کنند و ۵۳ درصد از آنها گفتند که عملکرد او را تایید نمی‌کنند. این ضعیف‌ترین میزان محبوبیتی است که جو بایدن تاکنون در نظرسنجی‌های یاهو نیوز - یوگاو تا به امروز کسب کرده است.

فقط ۳۸ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن در سال ۲۰۲۰ می‌گویند که می‌خواهند او برای دور دیگر ریاست جمهوری مجددا نامزد شود. ۳۰ درصد اما می‌گویند که او باید از ریاست جمهوری کنار برود. این درصد برای بایدن در میان دموکرات‌ها به طور کلی کمی مطلوب‌تر و به ترتیب معادل ۴۳ درصد به ۲۸ درصد است. اما هنوز نتیجه متوسط محسوب می‌شود.

تقریباً همه دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند، در صورت نامزدی مجدد بایدن برای ریاست جمهوری به او رای می‌دهند. از بین افراد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده، زمانی که به آنها پیشنهاد شد بین بایدن و ترامپ یکی را انتخاب کنند، بایدن برتری شش درصدی با نتیجه ۴۷ درصد به ۴۱ درصد کسب کرد.

این برتری کمی بیشتر از برتری چهار درصدی است که بایدن در نظرسنجی یاهو نیوز - یوگاو در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر کسب کرد. در چنین سناریویی، ۹۰ درصد از دموکرات‌های ثبت‌شده به عنوان رای‌دهنده، رای خود را به بایدن می‌دهند. این حتی بیشتر از سهم حمایت جمهوری‌خواهان ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده از ترامپ معادل ۸۴ درصد است.

با این حال، میل به یک نامزد جایگزین - به ویژه در میان دموکرات‌ها – در زمانی که رای‌دهندگان با انتخاب سوم "گزینه دیگر" روبرو می‌شوند، دیده می‌شود. در اینجا، ۲۱ درصد از افراد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده تصمیم به حمایت از این نامزد ناشناس گرفتند، در حالی که بایدن دو برابر بیشتر از ترامپ (۱۳ درصد به شش درصد) سطح حمایتش را از دست داد.

از سوی دیگر در رقابت ترامپ با "نامزد دیگر" تنها حدود نیمی از جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواهان (۵۳ درصد)، ترامپ را ترجیح داده و حدود یک سوم (۳۰ درصد) از "نامزد دیگر" حمایت کردند.

آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ یا بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ شوند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.