آمریکا: نشست شورای حکام را دنبال نمی‌کنیم

"رویترز"، این مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده است، در گفت و گو با این رسانه انگلیسی همچنین مدعی شد که در صورت هرگونه تشدید هسته‌ای جدید از سوی ایران، آمریکا مطابق با آن واکنش نشان خواهد داد. 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کرده است که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را برطرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد. 
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» با اشاره به گفت و گوهای جاری در وین میان جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ۱+۴ اظهار کرد: گفت و گوهای عزت‌مندانه از ابتدای عمر دولت در دستور کار بوده و کماکان نیز همین رویکرد با جدیت و سخت کوشی تیم مذاکره کننده دنبال می‌شود. 
رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نحوه تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه این سازمان بین المللی در مقاطعی از ابزار فنی برای تاثیرگذاری سیاسی بر گفت و گوهای وین استفاده کرده اظهار داشت: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را برطرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد. 
ساعاتی بعد از اعلام اقدام داوطلبانه ایران برای اجازه به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جایگزینی دوربین‌های جدید بجای دوربین‌های آسیب دیده در مجتمع تسای کرج، آژانس در بیانیه‌ای رسمی این توافق را "تحولی مهم" توصیف و اعلام کرد که دوربین‌های جدید به زودی در این مجتمع نصب خواهد شد. 
آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه رسمی خود که عصر چهارشنبه منتشر شد، نوشت نصب دوربین‌های جدید در مجتمع تسای کرج در پی توافق حاصل شده بین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس انجام می‌شود. 
هفتمین روز از مذاکرات وین با برگزاری جلسات در سطوح و قالب‌های مختلف با محور رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا پیگیری شد. 
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در توییتی نوشت: گفتگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد. امروز با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردم. کارشناسان هم به کار روی متون ادامه می‌دهند. چند روز گذشته نشان داد که اگر همه جدی تعامل کنند، امکان پیشرفت وجود دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.