آقای رئیس جمهور به کرونا مبتلا شد

سریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی پس مثبت شدن آزمایش کرونایش در روز یکشنبه برای علائم خفیف کووید-۱۹ درمان می‌شود.

دفتر رئیس‌جمهوری ِآفریقای جنوبی اعلام کرد پس از اینکه شکایت رامافوسا از احساس ناخوشی آزمایش‌ها دچار شدن او را به کووید-۱۹ تایید کرد.

بر اساس این بیانیه رامافوسا در شهر کیپ تاون خودش را ایزوله کرده است و وضعیت بوسیله سازمان بهداشتی ارتش آفریقای جنوبی زیر نظر قرار دارد. او همه مسئولیت‌ها را برای هفته آینده به دیوید مابوزا، معاون رئیس‌جمهور واگذار کرده است.

رامافوسای ۶۹ ساله کاملا واکسینه شده است. این بیانیه مشخص نکرده است که آیا او با سویه‌ی جدید اومیکرون آلوده شده است یا نه.

رامافوسا هفته پیش از چهار کشور آفریقای غربی دیدار کرده بود. او همه اعضای هیئت نمایندگی کشورش در هر کدام از این کشورها در حین سفر آزمایش شده بودند. برخی از این هیات در نیجریه آزمایش مثبت کرونا پیدا کردن و مستقیما به آفریقای جنوبی بازگشتند. اما آزمایش رامافوسا و سایر اعصای هیئت منفی مانده بود. رامافوسا در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) از سنگال به کشورش بازگشت.

بر اساس این بیانیه، رامافوسا گفت دچار شدن او به کرونا هشداری برای همه مردم در آفریقای جنوبی است تا واکسن بزنند و مراقب سرایت ویروس کرونا باشند. او افزود که واکسیناسیون همچنان بهترین راه برای محافظت در برابر بیماری شدید و بستری شدن ناشی از کووید-۱۹ است.

به همه افرادی که در روز یکشنبه با رامافوسا تماس داشته‌اند، توصیه شده است مراقبت بروز علائم در خود باشند یا آزمایش بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.