کرملین: مذاکرات پوتین و بایدن روی مسائلی دقیق بود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین امروز یکشنبه گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مذاکرات اخیرشان روی مسائلی مشخص تمرکز داشتند و ابهامی در بحثهای بین آنها وجود نداشت.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۱ گفت: در خصوص مسائل (مطرح در مذاکره پوتین و بایدن) باید گفت که مسائل مشخصی بین آنها به شکلی بسیار ملموس مورد بحث قرار گرفت و هیچ زمانی صرف هیچ گونه ابهامی چه از جانب ولادیمیر پوتین و چه از جانب جو بایدن نشد.

این روسای جمهور روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه گذشته دیداری از طریق ویدیو کنفرانس داشتند و در جریان آن دیدار درخصوص مسائلی اعم از استقرار سربازان روس در نزدیکی مرزهای اوکراین بحث کردند. بایدن به ابراز نگرانی درخصوص وضعیت در مرزهای اوکراین پرداخته و خواستار راه حلی دیپلماتیک برای این وضعیت شد. پوتین هم گفت که کی‌یف به توافقات مینسک پایبند نبوده و متقابلا به تقویت مواضع نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه اشاره کرد.

کرملین تصریح کرد که پوتین در این دیدار به بایدن قول برگزاری یک نشست را داده و خطاب به این رئیس جمهور آمریکا گفته است:‌ ما یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد و من مشتاق به این دیدار هستم.

سخنگوی کرملین اضافه کرد، روسیه و آمریکا در قبال "خط قرمزها" بین خودشان اختلاف نظر مفهومی جدی دارند.

به گفته پسکوف، پوتین و بایدن بعد از مذاکراتی که بین نماینده‌های آنها انجام شد، پذیرفتند تا مجددا و احتمالا باز از طریق همین شیوه ویدیو کنفرانس با هم گفتگو داشته باشند.

سخنگوی کرملین هم‌چنین درباره ادعاها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین تصریح کرد: ظاهرا این تنها خود آمریکایی‌ها هستند که چنین ادعایی را به عنوان حقیقت می‌پندارند و فکر می‌کنند که مربوط به کمپین انتشار اخبار دروغ نیست!

کرملین همچنین خاطرنشان کرد، هنوز مشخص نیست آیا دولت بایدن بیشتر از دولت ترامپ توافقات را پیگیری کرده و روی این پیگیری مصر است یا خیر.

به گفته سخنگوی کرملین، پوتین به بایدن گفته است که نیروهای روس همگی در خاک روسیه حضور دارند نه خاک اوکراین و تهدیدی متوجه هیچ کسی نمی‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.