اختلافات در مذاکرات وین قابل حل است؟

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در گزارشی درخصوص روند مذاکرات وین به نقل از منابع شرکت کننده در این مذاکرات نوشت: طرف های مذاکره کننده برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد گفت وگوهای عمیق تر شده‌اند و این گفت‌وگوها در راستای بررسی پیشنهادات طرف ایرانی است که هفته گذشته در دور هفتم مذاکرات آن‌ها را مطرح کرد.

دیپلمات های اروپایی گفته‌اند که ایران با مساله تداوم مذاکرات بر اساس پیش نویسی که در ۲۰ژوئن گذشته به آن رسیده اند، موافق است.

با این حال منابع شرکت کننده در مذاکرات وین به این روزنامه سعودی گفته‌اند که ایران از مواضع خود عقب نشینی نکرده و بعد از پیشنهادات هفته گذشته پیشنهاد جدیدی برای گفت‌وگو مطرح نکرده است.

این منابع گفته‌اند که همچنان اختلافات زیادی وجود دارد و در روزهای آتی مشخص خواهد شد که این اختلافات قابل حل است یا خیر.

در این راستا یک دیپلمات اروپا به رویترز گفته است که مذاکرات کاملا در مسیر منطقی قرار دارد اما همچنان مسائل بزرگ و متعددی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و مذاکره کننده ارشد ایران در وین پس از نشست روز پنج شنبه گفته بود: آنچه امروز احساس کردم با آنچه روز جمعه احساس کردم متفاوت بود و احساسم این است که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفتگوهای موثری و نتیجه‌بخش پیدا کرده است.

مذاکره کننده ارشد ایران درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران در ادامه اظهار کرد: اقدامات غیرسازنده و تخریبی آمریکایی‌ها که در حین مذاکرات انجام می‌شود امروز در نشست کمیسیون مشترک مورد اعتراض چند کشور ۱+۴ قرار گرفت و آنها هم این اقدام را غیرسازنده خواندند و خواستار آن شدند که آمریکا از این اقدامات تخریبی خودداری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.