یک خبر خوب درباره سویه اُمیکرون

 

 

 آرتی گزارش داد، سایت amp.abc.net.au در این باره نوشت: داده های صادره دانشسرای ملی بیماری های واگیردار در منطقه ای که اولین فرد مبتلا به سویه اومیکرون در آن شناسایی شد، نشان می دهد که ۱۶۳۳ مورد از چهاردهم نوامبر تا هشتم دسامبر به دلیل ابتلا به اومیکرون به بیمارستان ها منتقل شدند.

براساس این گزارش، از بین موارد مبتلا به کووید ، ۳۱ درصد از موارد شدید شناسایی شده، بیمارانی بودند که به اکسیژن نیاز داشتند در حالی که این میانگین در آغاز موج دوم اپیدمی کرونا ۶۶ درصد و در هفته های آخر شیوع ان نیز ۶۷ درصد بوده است.

مرکز ملی بیماری های واگیردار داده هایی را منتشرکرده است که نشان می دهد ۲۲۳۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته(پنج شنبه) شناسایی شده است که در موج چهارم فعلی، یک رکورد محسوب می شود و از این تعداد تنها ۲۲ نفر فوت شدند.

کارکنان بهداشتی در آفریقای جنوبی، اومیکرون را دلیل افزایش بی سابقه آمار مبتلایان می دانند.

دانشمندان آفریقای جنوبی اواخر ماه گذشته، برای اولین بار زنگ خطر را در مورد اومیکرون به صدا درآوردند و این هشدار زمانی صورت گرفت که متوجه شدند حاوی ناهنجاری های غیرعادی زیادی بویژه در پروتئین خاردار است که این ویروس از آن برای ورود به سلول های انسانی استفاده می کند.

در این گزارش درباره اینکه آیا بیماران واکسینه شده بودند یا خیر، سخنی به میان نیامده است بنابراین مشخص نیست که پوشش واکسیناسیون بالا تا چه میزان موثر است.

شواهد اولیه حاکی از آن است که اومیکرون از قابلیت انتقال بیشتری در مقایسه با انواع گذشته دارداما این علائم ممکن است بویژه در افرادی که واکسینه شده اند، شدت آن کمتر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.