نظر امارات درباره تحریم ها علیه ایران

انور قرقاش روز پنجشنبه در گفت و گو با مؤسسه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در واشنگتن افزود: با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در صورت شکست مذاکرات مخالفیم.  
وی در این خصوص اظهار داشت: من تحریم‌های بیشتر را راه‌حل نمی‌دانم. تحریم‌های کافی علیه ایران وجود دارد.  
 قرقاش توضیح داد: ما روند برجام (مذاکرات) را دنبال می‌کنیم. می‌خواهیم شاهد موفقیت در این روند باشیم. امارات خواهان ادامه روند گفت و گوهای منطقه‌ای است. امیدواریم که این روند همچنین منجر به نوعی توافق بر سر گفت‌وگویی شود که کشورهای بیشتری را شامل می‌شود.  
قرقاش با درخواست از ایران برای انعطاف پذیری بیشتری در مذاکرات ادامه داد: دیپلماسی راه رو به جلو است.  
وی در عین حال با بیان اینکه ما زمان زیادی نداریم، درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد نگرانی واقعی در مورد مساله هسته‌ای وجود دارد.  
این مقام ارشد اماراتی مدعی شد که تهران می‌تواند در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه در مورد آتش بس در یمن اقدامات بیشتری انجام دهد.  
او در این خصوص ادعا کرد:  شنیده‌ها حاکی از این امر هستند که فشار بسیار کمی از سوی ایران بر حوثی‌ها (انصارالله) برای آتش بس وجود دارد. با فضای جدید گفت‌ و گو در منطقه، ایران باید محیط جدید را بشناسد و در منطقه چه در یمن و چه در لبنان و عراق سازنده‌تر باشد.  
مشاور دیپلماتیک رئیس امارات تصریح کرد: ما هیچ علاقه‌ای به درگیر کردن آمریکا در یک جنگ دیگر مانند افغانستان و عراق نداریم. ما هیچ علاقه‌ای به یک جنگ طولانی دیگر در منطقه نداریم. در واقع، منافع ما ایجاب می‌کند که به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم.  
علی باقری کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا درباره کیفیت نشست گفت: در نشست امروز طرف‌های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگوها بیان کردند.  
وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش که قبلا بیان کرده با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.  
باقری کنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.  
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می‌خواهند به هم نزدیک شوند.  
نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، پایان یافته و مقرر شده است گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.