خبر مهم میرتاج‌الدینی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جزئیات نشست روز گذشته این کمیسیون با مسعود میرکاظمی گفت: به گفته رئیس سازمان برنامه، به‌جز دارو و گندم دیگر کالا‌هایی که مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند به مرور از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف خواهند شد.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش با مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای میرکاظمی در این جلسه توضیحاتی درباره ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که این سازمان نهایت تلاش خود را کرده است تا بودجه سال آتی را در سقف دوم بودجه سال ۱۴۰۰ هماهنگ ببندند و در همین راستا نیز مهمترین رویکرد بودجه سال ۱۴۰۱ را تمرکز زدایی، عدالت محوری و افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه میرکاظمی تاکید کرد که نهایت تلاش سازمان متبوعش، عملیاتی بستن بودجه ۱۴۰۱ بوده، خاطرنشان کرد: همچنین آقای میرکاظمی درباره کاهش ردیف‌های بودجه گفت که در بودجه ۱۴۰۱ با متمرکز کردن ردیف‌های بودجه فرعی در ردیف‌های اصلی به شکل قابل توجهی از تعدد ردیف‌های بودجه‌ای کاسته شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره حدف ارز ۴۲۰۰ تخصیصی به کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: به گفته آقای میرکاظمی، به جز دارو و گندم دیگر کالا‌هایی که در سال‌های اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند از جمله نهاده‌های دامی به مرور از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.