خوش بینی اولیانوف به مذاکرات وین/ اختلافات قابل حل است

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات برجامی تاکید کرد که اختلافات در این رایزنی ها قابل حل است.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تماس‌های ما با ایالات متحده و ایران در رایزنی های وین نشان می‌دهد که هر دو طرف برای احیای برجام بسیار جدی هستند اما دیدگاه‌های آن‌ها درخصوص راه‌ها و ابزارهای مربوطه متفاوت است. 

اولیانوف ادامه داد: وظیفه مذاکره‌کنندگان فائق آمدن بر این اختلافات است که (این امر) در پرتو وحدت هدف، امکانپذیر است.

وی که نماینده روسیه در مذاکرات وین است ساعاتی پیش نیز در توئیتر خود نوشت: نشست‌های غیررسمی برای آمادگی ازسرگیری دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام در جریان هستند.

این دیپلمات روس همچنین در پیام خود از اعمال تحریم‌ آمریکا علیه ایران با وجود برقرار بودن مذاکرات وین انتقاد کرد و نوشت حتی در مدت برگزاری مذاکرات وین، آمریکا تحریم‌های جدیدی اعمال کرد و ایران هم به توسعه برنامه‌ هسته‌ای‌اش ادامه داد. این خوب نیست. زمان آن رسیده این رویه به منظور ایجاد فضایی مناسب برای احیای سریع و موفقیت‌آمیز برجام متوقف شود.

هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.