توقیف و فروش دارایی های ایران روی دریا از سوی آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا با صدور اطلاعیه ای از فروش یک محموله نفتی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه ای ایران از سوی آمریکا و توقیف ۲ محموله تسلیحاتی ایران در دریای عرب خبر داد.

به گزارش عصرایران، در بیانیه ای که روز سه شنبه (دیروز) در وب سایت وزارت دادگستری آمریکا انتشار یافته، آمده است:

وزارت دادگستری امروز از توقیف موفقیت آمیز دو محموله بزرگ تسلیحات ایرانی شامل 171 موشک زمین به هوا و 8 موشک ضد تانک و همچنین حدود 1.1 میلیون بشکه فرآورده های نفتی ایران خبر داد.

نیروی دریایی ایالات متحده این تسلیحات را از دو کشتی در دریای عرب در حین انجام عملیات امنیتی معمول دریایی کشف و ضبط کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران،محموله‌های تسلیحاتی را که برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارسال می‌شد، سازماندهی کرد. دولت ایالات متحده به طور مشابه فرآورده های نفتی ایران را از 4 نفتکش با پرچم خارجی در دریای عرب یا اطراف آن در مسیر ونزوئلا توقیف کرد. این اقدامات نشان دهنده بزرگترین مصادره محموله های سوخت و سلاح از ایران توسط دولت (ایالات متحده) است.

دولت ایالات متحده فرآورده های نفتی توقیف شده را بر اساس حکم دادگاه فروخت. عواید خالص این فروش، که بیش از 26 میلیون دلار بوده به صندوق قربانیان تروریسم ایالات متحده، واریز می شود.

"متیو جی. اولسن" دستیار دادستان کل از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، گفت: "اقدامات ایالات متحده در این دو مورد ضربه کوبنده ای به دولت ایران و شبکه های حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وارد می کند. وزارت دادگستری به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با تهدیدات ناشی از سازمان های تروریستی و همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ایالات متحده و متحدانش هستند، ادامه خواهد داد."

"متیو ام. گریوز" دادستان واشنگتن دی سی نیز در این رابطه گفت:" این دو مورد نشان می‌دهد که نه تنها می‌توانیم توانایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین مالی عملیات‌هایش را از طریق فروش نفت مختل کنیم، بلکه می‌توانیم توانایی آن را در استفاده از درآمدهای حاصل از این فروش برای تسلیح نیروهای نیابتی‌اش و صدور تروریسم به خارج از کشور خنثی کنیم.

او افزود:" با توجه به تخصص و اختیارات قانونی ویژه ما، دفتر دادستانی ایالات متحده ناحیه کلمبیا (پایتخت آمریکا) موقعیت منحصر به فردی دارد تا از شرکای مجری قانون خود در چنین موارد حمایت کند. ما عمیقا به این ماموریت متعهد هستیم."

گفتنی است در آبان ماه سال گذشته نیز دولت آمریکا یک محموله  نفت ایران عازم ونزوئلا را در دریا توقیف و سپس آن را به قیمت 40 میلیون دلار فروخته و به حساب صندوق قربانیان تروریسم آمریکا واریز کرده بود.

یک ماه پیش نیز بر اساس اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، "عملیات نفت دزدی" آمریکا در دریای عمان با هوشیاری و مداخله به موقع نیروی دریایی سپاه، ناکام مانده است.

از تصاویر محموله تسلیحاتی ادعایی آمریکا

توقیف و فروش دارایی های ایران روی دریا از سوی آمریکا

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.