رئیس سیا: موهایم در مذاکره با ایرانی‌ها سفید شد

به گزارش راشا تودی، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا که حدود بیست سال قبل سفیر آمریکا در روسیه بود، در گفت‌‎وگوی روز دوشنبه‌اش با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت بیشتر موهایش در مدتی سفید شد که در مسکو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر بود.

برنز در این گفت‌وگو ادامه داد: بقیه موهایم نیز در مذاکره با ایرانی‌ها سفید شد، به ویژه مذاکرات غیرعلنی در سال ۲۰۱۳. منظور برنز از این مذاکرات با ایران، مذاکرات عمانی است که در نهایت در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی منجر شد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک با ارائه گزارشی درباره اظهارات ویلیام برنز در این گفت‌وگو،‌ به نقل از او مطرح کرد: سیا هنوز هیچ شواهدی درباره تصمیم ایران برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای نمی‌بیند. درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که هفته گذشته برگزار شد، ایرانی‌ها در این مقطع هنوز مذاکره را جدی نگرفته‌اند. به زودی خواهیم دید چقدر جدی هستند.

آمریکا و اسرائیل در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای خود متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته، پیدا نکرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.