فروش این نوع لباس ممنوع است

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تاکید کرد که به دلیل مسائل بهداشتی و قاچاق بودن فروش پوشاک تاناکورا ممنوع است. این لباس‌ها استاندارد ندارند، نظارتی بر وضعیت آن‌ها انجام نمی‌شود و حتی ممکن است منجر به آسیب جسمانی شود.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از ورود کالای تاناکورا به برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و سنندج است، تصریح کرد: عموماً از کالاهای تاناکورا استقبال زیادی نمی‌شود.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پاسخ به سوالی درباره پوشاک تاناکورای برند خارجی، گفت: این کالاها قطعا قاچاق است و از راه شبکه‌های غیر قانونی زیرزمینی فروخته می‌شود.

البته به گفته وی ممکن است که پوشاک خارجی اهدایی از سوی کشورهای دیگر هم باشد. به طوری که ممکن است پوشاک به یک کشور ثالث اهدا شده باشد، اما پوشاک برند از آن‌ها جدا و فروخته شود.

افتخاری با بیان اینکه تعداد فروشگاه‌های تاناکورای فعال در کشور بسیار کم است، تصریح کرد: با بیشتر این واحدها چندین بار برخورد و پلمب شدند و حتی تعهد دادند، اما دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. اما همچنان اتحادیه در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گفته وی علت ممنوعیت فروش پوشاک تاناکورا، مسائل بهداشتی و قاچاق بودن این نوع پوشاک است. چرا که این لباس‌ها استاندارد ندارند، نظارتی بر وضعیت آن‌ها انجام نمی‌شود و حتی ممکن است منجر به آسیب جسمانی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.