جزییات آغاز دور بعدی مذاکرات وین

پس از اعلام ارائه دو متن پیشنهادی ایران در مورد لغو «تحریم‌ها» و «موضوعات هسته‌ای» فضاسازی رسانه‌ای گسترده‌ای برای مخدوش نشان دادن ابتکار سازنده ایران آغاز شد.

گرچه طی هفته جاری روند مشکوک افزایش نرخ ارز موجب هم‌افزایی منفی با فضاسازی رسانه‌های غربی شد اما ورود هوشمندانه دولت موجب تغییر وضعیت و آغاز سیر نزولی در بازار ارز گردید.

از آن سو، جبهه فعال دیگری نسبت به تهدیدآمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با تلاش صهیونیست‌ها شکل گرفت و دروغ بزرگ آغاز غنی‌سازی ۹۰ درصد از سوی ایران منتشر شد.

ایران اما با تاکید بر موضع اصولی خود درباره محوریت داشتن لغو تحریم‌ها برای شکل‌گیری توافق خوب رسما اعلام کرد که متن‌های ارائه شده کاملا منطبق بر توافقات پذیرفته شده در برجام است.

تداوم اظهارات کلی و غیرمستند رسانه‌های غربی نیز نشان داد که دفاع ایران از پیش‌نویس‌های ارائه شده کاملا مستند بوده و طرف‌های غربی گزاره مستندی برای رد پیش‌نویس‌های ایران ندارند.

فعالیت معنادار ایران در حوزه دیپلماسی طی این چند روز نشان داد که ایران با اراده جدی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های در اختیار، مصمم به پیشبرد برنامه خود برای رفع تحریم‌ها و دستیابی به توافق خوب است.

امروز گرچه با اعلام زمان آغاز دور بعدی مذاکرات، عملیات روانی غربی-صهیونیستی با ناکامی پایان یافت اما قطعا روند افزایش فشار روانی و سیاسی به ایران برای عقب‌نشینی از مواضع اصولی خود و پذیرش تسلیم پایان نخواهد یافت.

آغاز دور بعدی مذاکرات وین و چند پیام مهم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.