معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال چگونه بود؟

بیت کوین رمزارز شماره یک بازار امروز بار دیگر به مدار صعود بازگشته است. بیت کوین که روز شنبه با سقوط ۱۶ هزار دلاری به ۴۲ هزار دلار رسید، با تلاش برای بازیابی سطوح از دست رفته به کانال ۵۰ هزار دلاری صعود کرد اما خرس های بازار اجازه عبور از این سطح مهم حمایتی را ندادند و بیت کوین دوباره به سطح ۴۷ هزار دلار سقوط کرد.

در این مرحله گاوها با حمایت خود موفق شدند بیت کوین را به بالاتر از سطح ۵۰ هزار دلاری برسانند و در حال حاضر نیز به بیت کوین به سطح ۵۱ هزار دلاررسیده است.

قیمت بیت کوین در این لحظه ۱۵:۳۰ به وقت ایران با رشد ۵درصدی به ۵۱ هزار و ۴۹۸ دلار رسیده است. بیت کوین اما هنوز در مقیاس هفتگی افت ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

در نتیجه این تغییرات ارزش بازار بیت کوین افزایش یافته و دوباره به حدود یک تریلیون دلار نزدیک شده است.

سیگنال صعودی برای بیت کوین

تحلیلگران بازار معتقدند دو عامل مهم موجب جهش قیمت بیت کوین شده و سبزپوشی بازار رمزارزها را رقم زده است؛ نخست اینکه کریگ استیون رایت، تاجر استرالیایی که یک دانشمند علوم رایانه است و پیش از این هم ادعا کرده بود که خالق واقعی بیت‌کوین است اما نتوانسته بود این ادعا را اثبات کند، بار دیگر با ارایه اسناد و مدارک معتبر، در دادگاهی در میامی ایالات متحده امریکا، این ادعا را در معرض قضاوت قرار داد و به نظر می‌رسد این موضوع تا حدودی بر افزایش قیمت بیت‌کوین تاثیر گذاشت.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار/ بیت کوین جان تازه گرفت»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.