سخنگوی انصارالله: وزارت دفاع عربستان را زدیم

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی جزئیات عملیات گسترده‌ دوشنبه ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در عمق خاک عربستان را اعلام کرد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی با اشاره به جزئیات عملیات دوشنبه ارتش یمن در عمق خاک عربستان اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی منحصر به فردی (عملیات هفتم دسامبر) را انجام دادند و در جریان آن تعدادی از اهداف نظامی دشمن سعودی را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر هدف قرار دادند.

وی گفت که این حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک و ۲۵ فروند پهپاد انجام شد.

یحیی سریع در بیان جزئیات عملیات مذکور ادامه داد: عملیات در عمق خاک عربستان به شکل زیر انجام شد:

- شش پهپاد از نوع "صماد۳" و تعدادی از موشک‌های "ذو الفقار"، وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و سایر اهداف نظامی در ریاض را هدف قرار دادند.

- شش پهپاد از نوع "صماد ۲ و ۳" پایگاه هوایی ملک فهد در طائف و شرکت آرامکو در جده را هدف قرار دادند.

- پنج پهپاد از نوع "صماد ۱ و ۲" مواضع نظامی در مناطق "أبها"، جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.

- هشت پهپاد از نوع "قاصف کی۲" به همراه شمار زیادی موشک بالستیک نیز در حمله علیه مواضع حساس و مهم در مناطق أبها، جیزان و نجران مورد استفاده قرار گرفت.

یحیی سریع همچنین افزود: نیروهای مسلح یمن از همه شهروندان و ساکنان مناطق هدف قرار گرفته شده و نظامی می‌خواهند تا از مناطق و مواضع نظامی دور شوند، چراکه این مواضع تبدیل به اهداف مشروع برای نیروهای ما شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن تشدید تنش را با تشدید تنش پاسخ خواهند داد و عملیات‌های نظامی بیشتری را در چرارچوب دفاع قانونی و مشروع از ملت و میهن خود انجام خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.