سردار فدوی: در حوزه اقتصاد بر اساس قاعده‌های آمریکایی عمل کردیم

سردار دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز (سه‌شنبه) در کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عده‌ای چون فهم نداشتند، سعی کردند که نام شهدا را حذف کنند، گفت: نفوذ، موضوعی اساسی است. نفوذ وجود دارد؛ یعنی آن‌هایی که به‌عنوان ستون پنجم عمل می‌کنند در درون جامعه ما هستند. در شرایطی که امام (ره) فرمودند شهید فهمیده رهبر ما است، برخی‌ها سعی کردند اسم این شهید را از کتاب‌های درسی حذف کنند و در مقطعی هم این کار را کردند.

وی افزود: ما در هر موضوعی وارد شدیم و به دستورات خداوند عمل کردیم، خداوند توفیقات بی‌نظیری را برای ما رقم زده که باعث شده همه جبهه شیطانی در مقابل ما منفعل شوند، البته چنانچه به تکالیف خداوند به درستی و کامل عمل می‌کردیم، توفیقات ما بیشتر از آن چیزی می‌بود که تاکنون داشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در ۲۲ بهمن امسال به شرط آنکه مانع آن یعنی کرونا از بین برود، جشن بزرگی را برگزار می‌کنیم، افزود: دشمن اگر در برابر ما کاری نکرده، به دلیل این بوده که نتوانسته، نه آنکه نخواسته است چون کسانی که برای منافع مادی تلاش می‌کنند، همه چیز را بر اساس سود و زیان مادی می‌سنجند، بر این اساس وقتی می‌دانند که چنانچه بخواهند در مقابل ما عملی انجام دهند با شکست مواجه می‌شوند، آن را انجام نمی‌دهند.

سردار فدوی گفت: در دفاع سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول، «قدرت دفاع» در برابر اتحادی است که در آن هر کشوری که می‌توانسته در این اتحاد وجود داشته باشد، در آن اتحاد قرار گرفته است اما ما در دهه ۶۰ به همه ثابت کردیم که این ملت قدرت دفاع از خود را دارد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم، داشتن «قدرت بازدارندگی» است که این هم مرحله‌ای است که در دهه ۷۰ دشمنان به وجود چنین قدرتی در نظام جمهوری اسلامی اذعان کردند؛ مرحله بالاتر نیز «اقدام ابتدایی» است و این هم یکی از توانمندی‌های کشورمان است که قدرت‌های شیطانی در دهه ۹۰ صراحتاً به وجود آن در ایران اعتراف کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما در حوزه اقتصاد، چون بر اساس قاعده‌های آمریکایی عمل کردیم، این موضوع باعث شد که امروز مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه شود. در واقع وقتی به دستورات اقتصادی خداوند که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است، عمل نکردیم، وضعیت فعلی پدید می‌آید و این در حالی است که آمریکا از سال ۱۳۶۵ تعداد ۸۶ فروند ناو جنگی خود را به خلیج فارس آورد و مستقیم با ما در دریا درگیر شد، اما ما توانستیم در نهایت آن‌ها را به حقارت بکشانیم زیرا به بخشی از توصیه‌هایی که خداوند آن‌ها را بیان داشته، عمل کردیم.

سردار فدوی در ادامه به روز دانشجو پرداخت و عنوان کرد: روز دانشجو روزی است که دانشجویان کشورمان علیه خبیث‌ترین دولت عالم یعنی ایالات متحده آمریکا اعتراض کردند و به واسطه این اعتراض، سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند، در حالی که خبیث‌های عالم می‌خواستند این روز را به روزی علیه انقلاب و نظام تبدیل کنند. دشمن برای رسیدن به منافع خود یک لحظه هم درنگ نمی‌کند بر این اساس، در مقابل دشمن باید وحدت کلمه داشته باشیم.

وی گفت: اگر روندی را که در سال ۱۳۶۸ داشتیم، ادامه می‌دادیم، الان این ما بودیم که آمریکا را تحریم می‌کردیم. از سوی دیگر علی‌رغم تأکیدات امام (ره) و رهبری، به دلیل وجود عناصر نفوذی‌، تاکنون نتوانسته‌ایم از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم که این باعث می‌شود تا نفت ما از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان به توانمندی ایران در زمینه ساخت انواع رادار اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ وقتی به رادار بومی احتیاج پیدا کردیم، توانستیم با همکاری دانشگاه شریف رادارهایی را تولید کنیم که از لبه‌های فناوری دنیا هم بالاتر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.