دفتر سلطنتی عربستان بیانیه صادر کرد

النشره گزارش داد، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در اظهاراتی به زبان فرانسه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: تماس با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گامی مهم به سمت بازگشت روابط تاریخی با عربستان است.

او تاکید کرد: دوست دارم تشکر ویژه داشته باشم از ماکرون و بن سلمان به دلیل توجه‌شان به تداوم دوستی در قبال لبنان. دوست دارم تاکید کنم دولت من به تعهداتش درباره اصلاحات احترام می‌گذارد و به آنها وفادار است.

از طرفی، دفتر سلطنتی عربستان درباره تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و ماکرون و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت: میقاتی از عربستان و فرانسه برای تلاش‌های گسترده‌شان در حمایت از ملت لبنان تشکر کرد و متذکر شد دولت لبنان به اتخاذ گام‌هایی در جهت تقویت روابط با ریاض و کشورهای شورای همکاری متعهد است و هرگونه اهانت به امنیت و ثبات این کشورها را رد می‌کند.

دفتر سلطنتی عربستان توضیح داد، در این تماس بر سر حمایت از اصلاحات فراگیر و ضروری در لبنان توافق و نیز بر اصرار عربستان و فرانسه به حفظ امنیت و ثبات لبنان تاکید شد.

پیشتر رئیس‌جهوری فرانسه تاکید کرده بود: با ولیعهد عربستان مذاکرات صریح و مفیدی درباره اولویت‌های سیاسی‌مان از جمله لبنان، امنیت و ثبات منطقه داشتم.

وی خاطرنشان کرد: تماس تلفنی با نجیب میقاتی داشتم، به او گفتیم، فرانسه و عربستان خواهان حمایت از ملت لبنان هستند. در این تماس تعهدات رد و بدل شد.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد: تعهدی از جانب عربستان به دست آورده تا با شروع دولت لبنان به ریاست میقاتی به انجام اصلاحات نقش اقتصادی در لبنان ایفا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.