انتقاد عضو هیات رئیسه مجلس از اجرا نشدن قانون مدیران دوتابعیتی

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند.

حجت‌الاسلام علی رضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس،با اشاره به قانون منع بکارگیری مدیران دو تابعیتی‌ها،اظهارداشت: قانون باید اجرا شود و تاکید قانون این است که دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند درمسئولیت‌های حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیتی داشته باشند.

وی افزود: مدیران دو تابعیتی برای پیشبرد امور دل نمی‌سوزاند و از همه توان خود برای پیشبرد مجموعه استفاده نمی‌کند و حتی ممکن است تحت تاثیر افراد نااهل قرار بگیرد و به دلیل حضور خیشاواندانشان در خارج از کشور ممکن است اطلاعات محرمانه سیاسی، اقتصادی و ... به بیرون از کشور درز پیدا کند.

سلیمی ادامه داد: تجربه نشان داده که برخی از مدیران دو تابعیتی دوره مسئولیت را طعمه‌ای برای ثروت اندوزی و انباشت سرمایه خود در خارج از کشور قرار دادند و مردم اکنون به این نوع مدیریت حساس کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس: مدیران دوتابعتی باقیمانده از دولت قبل را برکنار کنید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابیعتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند و اگر اغماضی صورت گیرد استنکاف از قانون است.

سلیمی در همین خصوص به ادامه فعالیت مدیرعامل دو تابعیتی شرکت ملی مس و اعتراض کارگران این شرکت به دلیل به تعویق افتادن حقوق‌های خود اشاره و  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مسئله حق و حقوق کارگران را پیگیری خواهد کرد؛ نمی‌شود که حق و حقوق کارگر پرداخت نشود و بعد آقایان در مجمع فوق‌العاده خودروی لاکچری برای مدیرعامل و هیئت مدیره تامین کنند وزیر صمت حتما باید این مسئله را بررسی کند.

وی گفت: برخی از مدیران عامل دو تابعیتی چون علقه‌ای ندارند به جای حل مشکلات زیرمجموعه خود به دنبال ریخت و پاش هستند که از وزرا می‌خواهیم به طور قاطع برخورد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.