سخنگوی حزب اعتماد ملی: لازم باشد از انتخابات ۱۴۰۲ می‌گذریم

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: انتخابات ۱۴۰۲ نباید تاثیری در تصمیم روند بازسازی در جریان اصلاحات داشته باشد، حتی در صورت ضرورت ممکن است از انتخابات بگذریم و بگوییم به انتخابات نمی‌رسیم.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی  درباره آسیب‌شناسی‌ و بررسی‌های جبهه اصلاحات بعد از نتایج انتخابات ۱۴۰۰، گفت: هنوز نتیجه‌ دقیقی به این معنا که بگوییم به اطلاعاتی مشخص رسیده‌ایم، حاصل نشده، اما کار کارشناسی آغاز شده است و دوستان ما در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در حال بررسی مسائل هستند.

وی افزود: اتفاقاتی در مسیر آسیب‌شناسی در حال وقوع است اما هنوز به نتایج روشنی نرسیده‌ایم. نکته این است که تصمیم برای نقد و بررسی عملکرد گذشته گرفته شده و مصمم بودن اردوگاه اصلاحات برای یافتن راه‌ برون‌رفت از وضعیت پیش‌آمده مشهود است. احزاب، گروه‌ها، جمعیت‌ها و اشخاص همگی موافق و همراه این نقد و آسیب‌شناسی هستند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در این مدت زمزمه‌هایی شنیده می‌شود و برخی می‌گویند دوره اصلاحات به پایان رسیده و باید جایگزینی برای آن مشخص شود، اما این ادعا هنوز در جبهه اصلاحات هیچ مقبولیتی ندارد و عده زیادی معتقدند باید روی ریل اصلاحات حرکت کنیم، ولو آنکه «لوکوموتیو» ما در مسیر،   در مقطعی دچار ایست و تخریب شده یا قدرت پیش‌روی خود را از دست داده باشد.

جوادی‌حصار تاکید کرد: ما نمی‌توانیم ریل اصلاحات را عوض کنیم، می‌توانیم آن را تعمیر و بازسازی کنیم یا حتی پیش‌برنده جدیدی را با راهکاری جدید در مجموعه خود تعبیه کنیم، اما مد نظرمان نیست که بخواهیم مسیر اصلاحات را تغییر بدهیم،   چرا که ریل جایگزین هیچکدام از مختصات مورد قبول جریان اصلاحات را ندارد.

وی بیان کرد: جریان اصلاحی قائم به یک فرد، یک حزب و یک جمعیت نیست، مجموعه‌ای است که تجارب زیادی دارد، پیروزی‌های مختلفی به دست آورده و البته دچار ناکامی نیز شده است. هیچ جریانی را در دنیا نمی‌توان پیدا کرد که دائما پیروز میدان باشد.

اصلاحات نیاز به بازسازی دارد/ لازم باشد از انتخابات ۱۴۰۲ می‌گذریم

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره زمان تکمیل آسیب‌شناسی‌ها و اعمال تغییرات در سازوکار جریان اصلاحات، گفت: نمی‌شود زمان دقیقی را برای این موضوع مشخص کرد، ما باید متناسب با اقتضائات روز، نیازهای زمانه و از طرفی امکاناتی که در اختیار داریم این مسیر را پیش ببریم.

جوادی‌حصار درباره اینکه آیا آسیب شناسی جریان متبوعش در انتخابات ۱۴۰۲ تکمیل می شود؟، تصریح کرد: اصلا نباید به صورت موضوعی با این قضیه برخورد کنیم، انتخابات نباید ما را از اصل و ماهیت روند اصلاح دور کند. لازم است درمان ریشه‌ای صورت بگیرد و باید به انتخابات پیش رو به عنوان یک مرحله گذر نگاه کنیم. انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نباید تاثیری در تصمیم بازسازی و نگاه اصلاحی ما داشته باشد و حتی در صورت ضرورت ممکن است از انتخابات بگذریم و بگوییم به انتخابات نمی‌رسیم،از این رو به هیچ وجه، نباید اصلاح و آسیب‌شناسی را فدای انتخابات کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقد برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه مسیر انتخابات ۱۴۰۰ را «حزب اتحاد و ملت» و شخص «بهزاد نبوی» به تنهایی مشخص کردند را وارد می‌دانید؟، تصریح کرد: فرض را بر این می‌گذاریم که این موضوع درست باشد؛ بقیه احزاب اصلاح‌طلب یا توان مدیریت اردوگاه اصلاح‌طلبی و تاثیرگذاری را دارند یا ندارند؛ اگر این قدرت را دارند باید در زمان خود تاثیر بودند. کناری ایستادن و نق زدن و اینگه بگویند دیگران نقش داشته اند و آنها بخواهند با این صحبت ها شانه خالی کنند، موضوعیتی ندارد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: حداقل این است که اگر این بار چنین اتفاقی افتاده و احزاب نتوانسته‌اند اثرگذاری لازم را داشته باشند، برای مراحل بعد نباید بگذارند این روند تکرار شود؛ اگر باز هم تکرار شد معنای ثانویه‌ اش این است که احزاب دیگر، توانایی مقابله با جریان‌های قدرتمند را ندارند و بهتر است که ادعای خود را کم کنند.

جوادی‌حصار تاکید کرد: احزابی که چنین ادعاهایی دارند و فکر می‌کنند اثرگذاری دارند، باید حین عملیات تاثیر خود را بگذارند نه اینکه بعد از تمام شدن ماجرا بنشینند و بگویند این کارها را دیگران کردند و ما هیچ‌چیز نگفتیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.