نظر باهنر درباره تفاوت دولت رییسی و روحانی

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با ادامه برجام و شرایط آینده آن گفت: ادامه برجام و شرایط آن بستگی به فهم و شعور رقبای ما دارد و این که فکر نکنند که بعد از چهل سال مقاومت و ایستادگی حالا وا می‌دهیم یا امتیاز اضافه‌ای به آنها تعلق می گیرد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با هجمه های اخیر علیه رییس جمهور در مورد انتصابات فامیلی گفت: در حالت عادی یک سری چیزها مباح است اما برای بعضی از مسئولان مضموم می‌شود و خوب نیست و غالبا هم قصد ضربه به رییس جمهور را ندارند چرا که رییسی تا به امروز خوب کار کرده است.

وی با ذکر مثالی در این رابطه ادامه داد: فرض می‌کنیم پسرم مدیر و قدرتمند است اما من بر این عقیده هستم که هرگز پسرم معاون من نشود حتی اگر معاونی که می خواهم از پسرم ضعیف تر باشد. زیرا در جامعه هزینه روانی این که آشنایان من در سمتی قرار گیرند بسیار بیشتر از این که فردی غریبه و با عملکرد ضعیف در پستی قرار بگیرد.

باهنر با ذکر اینکه اگر بگوییم کابینه رییسی از فامیل‌های او هستند نمک نشناسی است، عنوان کرد: در کابینه دولت سیزدهم از صد اتفاق دو مورد از آنها به صورت تصادفی به اینگونه شکل گرفته و اگر با توجه به دو مورد گفته شود که تمام موارد دیگر هم به این شکل است نوعی نمک نشناسی و بی انصافی است.

وی اضافه کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید یک سری رقیب دارد و علاوه بر رقیب دولت، رقیب نیروهای جهادی هم داریم و حتی ممکن است در خارج از کشور رقیب نظام را هم داشته باشیم و عده‌ای به طور کلی به دنبال تغییر نظام و خواهان نفوذ باشند و برخی هجمه‌ها به این علت است.

باهنر در مورد اینکه نباید به دنبال اشتباهات دولت‌های سابق باشیم گفت: به هر حال همه دولت‌ها در تمام دنیا یک رقیب دارند و این که عدم موفقیت را به گردن رقبا بیاندازیم امری غیرممکن است.

وی با اشاره به تفاوت دولت رییسی و روحانی در ارتباط با مردم و جلب اعتماد آنها خاطرنشان کرد: ارتباط مردمی نمک اداره کشور است و من مهم‌ترین تفاوت رییسی با دولت‌های سابق را در همین می‌دانم که هم ضرورت است و هم سرمایه اجتماعی.

باهنر  ادامه داد: بسیاری از مسائل آقای روحانی و دولت ایشان از همین مشکل بود و الا لیست کارهای مثبت دولت گذشته هم در نوع خود  کم نبوده اما در اداره کشور به اصطلاح جلو پنجره مناسبی نداشت.

او در مورد شرایط فعلی برجام گفت: ادامه برجام و شرایط آن بستگی به فهم و شعور رقبای ما دارد و این که فکر نکنند که بعد از چهل سال مقاومت و ایستادگی حالا  وا می‌دهیم یا امتیاز اضافه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد. 

باهنر در پایان گفت: در مجموع در مورد برجام همه چیز بستگی به این دارد که طرف‌های مذاکره چقدر در این کار و به جلو راندن آن جدی باشند اما غالبا رقبای ما سعی دارند طرفشان را ضعیف و واداده ببینند و تا انتها پیشروی کنند به همین علت ما باید اقتدار و خرد خود را توامان نشان آنها دهیم که به لطف خدا نشان می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.