عضو هیئت رئیسه مجلس: غربی‌ها محتاج مذاکره با ما هستند نباید امتیاز بدهیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها محتاج مذاکره و توافق با ایران هستند و نباید در مذاکرات بی‌جهت به آنان امتیاز دهیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، درباره الزاماتی که دولت سیزدهم باید در مذاکرات مورد توجه قرار دهد، گفت: در حال حاضر غربی‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که آنان محتاج مذاکره و توافق با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین مذاکرات هسته‌ای باید بر این مبنا دنبال شود که الان غربی‌ها نیازمند مذاکره و توافق با ایران هستند. علاوه بر این، قانون مترقی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید در مذاکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه بر اساس قانون مذکور، مذاکرات باید در چارچوب منافع ملت ایران ادامه پیدا کند، اظهار داشت: طبق قانون نباید ما بی‌جهت به طرف مقابل امتیاز دهیم و طرف غربی باید شرایط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه دولت روحانی در برجام، متذکر شد: غربی‌ها تصور می‌کردند با استقرار و نفوذ دادن قشری غربگرا در حاکمیت ایران می‌توانند امتیازاتی را به نفع خودشان و به ضرر ملت ایران بگیرند، اما ملت ایران هوشیارانه عمل کردند و هم مجلس را از غربگرایان و لیبرال‌ها پاکسازی کردند و هم دولت را در اختیار آنان قرار ندادند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی انسجام خوبی در کشور برقرار است و باید در مذاکرات بیشترین منافع را برای مردم خود تأمین کنیم.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: مطابق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید کل تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو شود و ملاک ما قانون است. هیچیک از دولتمردان حق ندارند که در مذاکرات پای خود را از چارچوب قانون فراتر بگذارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.