شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه در یک هفته

یک روزنامه نزدیک به وزارت دفاع روسیه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته، پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی و جاسوسی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته گذشته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند. 

خبرگزاری تاس با اشاره به این موضوع نوشت، جنگنده‌های روسی طی همین مدت برای مقابله با هواپیماهای جاسوسی و جلوگیری از ورود آن به حریم هوایی روسیه دو بار برای رهگیری به پرواز در آمده‌اند.

روزنامه کراسنایا همچنین گزارش داده است که رادارهای روسی همه پروازهای جاسوسی در نزدیکی مرزهای این کشور را رصد و شناسایی کرده‌اند. 

همزمان با افزایش تنشها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده اند. 

در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنج شنبه و در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.