نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟

در بین کشورهای اروپایی، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۴.۵ درصد بوده است.

به گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان ماه سپتامبر نرخ بیکاری در منطقه یورو با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۷.۳ درصد رسید. این نرخ در سطح اتحادیه اروپا با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۷ درصد رسید. این نرخ بیکاری کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هشت ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۴ میلیون و ۳۱۲ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۴۵ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۷۷ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۶۴ هزار نفر کاهش یافته است.

همچنین تا پایان این ماه دو میلیون و ۹۰۵ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده‌اند که از این میزان، دو میلیون و ۳۶۷ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، نرخ بیکاری جوانان در سطح اتحادیه اروپا ۰.۱ و در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۴.۵ درصد بوده است و پس از این کشور، یونان با ۱۲.۹ درصد و ایتالیا با ۹.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۶ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، هلند با ۲.۹ درصد و لهستان با ۳.۲ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در بلژیک ۶.۳ درصد، آلمان ۳.۶ درصد و فرانسه ۷.۶ درصد بوده است. در مقام مقایسه، نرخ بیکاری آمریکا طی همین مدت ۴.۷ درصد اندازه‌گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.