خطرناکترین بازیکن استقلال از نگاه حمید درخشان

یکی از کسانی که هرگز دربی را به عنوان سرمربی نباخته حمید درخشان است. سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس اعتقاد دارد دربی متعلق به شجاعان است و در دیدار روز شنبه هر تیمی نترسد برنده لقب خواهد گرفت. در آستانه دربی رفت لیگ بیست و یکم گپ و گفتی با حمید درخشان داشتیم که ماحصل آن در زیر از نظرتان می‌گذرد.

شما یکی از مربیانی هستید که هرگز دربی را نباختید. درست است؟

بله و در زمان بازی هم فقط یک بار در سال ۱۳۶۲ دربی را یک برصفر با گل پرویز مظلومی‌باختیم و دیگر یادم نمی‌آید به عنوان بازیکن باخته باشم.

 رمز موفقیت شما به عنوان سرمربی چه بوده که هرگز دربی را به استقلال نباختید؟

رمز و رازی درکار نیست و هر تیمی‌شجاع باشد و نترسد برنده دربی است. من یک نکته‌ای را هیچ وقت متوجه نشدم. نمی‌دانم چه طوری عنوان کنم؟!

راحت باشید!

ببینید، ترسیدن در دربی اصلا معنایی ندارد. شما در واقع از کسی می‌ترسید که از شما می‌ترسد و این بی مفهوم و اشتباه است. شما اگر فقط به همین نکته فکر کنید جلو خواهید افتاد.

نقش سرمربی در این میان چیست؟

سرمربی که جایگاه خودش را دارد. یحیی گل محمدی نشان داده یک مربی شجاع است و در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق و شجاع نشان داده است. نترسیدن و انتقال شهامت به تیم جدای از سرمربی برعهده دستیاران و کاپیتان تیم است. بزرگترها باید به جوان ترها کمک کنند تا با شهامت و اعتماد به نفس بیشتری وارد این بازی شوند.

به نظر شما کدام بازیکن پرسپولیس می‌تواند کلیددار دربی باشد؟

مهدی ترابی یک مدت خودش نبود اما جلوی نفت مسجد سلیمان دوباره چشمه هایی از آن مهدی ترابی قبلی را نشان داد. یک احساسی به من می‌گوید شنبه روز مهدی ترابی است.

یعنی گل می‌زند؟

نمی‌دانم، شاید هم گل بزند اما احساس می‌کنم این دربی متعلق به شماره ۹ پرسپولیس باشد.

همان شماره معروفی که شما هم می‌پوشیدید؟

شماره ۹ فقط متعلق به من نبود و خدابیامرز صفر ایرانپاک یا مهدی طارمی‌هم شماره ۹ می‌پوشیدند و حالا مهدی ترابی با شایستگی به آن رسیده است. البته امیدوارم دراین دربی همه بچه های پرسپولیس خوب باشند و نتیجه‌ای رقم بخورد که دل طرفداران شاد شود.

خطرناک ترین بازیکن استقلال را چه کسی می‌دانید؟

مهدی قایدی تا زمانی که در استقلال بود انصافا مهاجم خطرناکی بود اما الان شاید بازیکنی در اندازه های این بازیکن نداشته باشند.

نتیجه این دربی چه می‌شود؟

دربی قابل پیش بینی نیست اما امیدوارم تیم محبوبم پرسپولیس برنده این دربی شود تا دل هوادران شاد و همه ما خوشحال شویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.