به نقل از اسپیس، این پیاده‌روی فضایی قرار بود در روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر ( ۹ آذر) انجام شود اما به دلیل خطرات احتمالی ناشی از زباله‌های فضایی به تعویق افتاد. فضانوردان ناسا قرار بود سیستم آنتن معیوب ۲۱ ساله ایستگاه فضایی را با آنتنی جدید جایگزین کنند اما با اخطار نزدیک شدن زباله‌های فضایی روبه‌رو شدند.

این پیاده‌روی فضایی به روز پنجشنبه دوم دسامبر (۱۱ آذر) موکول شد و امروز در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی ( ۱۵:۴۰ تهران) توسط "توماس مارشبرن" (Thomas Marshburn) و "کایلا بارون" (Kayla Barron) آغاز شد. این پیاده‌روی فضایی حدود شش ساعت و نیم به طول خواهد انجامید.  

در جریان آزمایش ضدماهواره‌ای روسیه در روز ۱۵ نوامبر، ماهواره دو تنی Cosmos ۱۴۰۸ منفجر شد و هزاران قطعه زباله فضایی در مدار رها شد و این موضوع علت به تعویق افتادن پیاده‌روی فضانوردان ناسا بود.

"مارشبرن" و "بارون" به تازگی سوار بر کسپول کرو دراگون طی ماموریت کرو-۳ به ایستگاه فضایی رسیده‌اند. این اولین پیاده‌روی فضایی "بارون" است. "مارشبرن" اما یک فضانورد کهنه‌کار است که چندین پیاده‌روی فضایی را تا کنون پشت سر گذاشته است.  این دو برای جایگزین کردن یک سیستم آنتن قدیمی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به تازگی ارسال سیگنال از سوی این آنتن ۲۱ ساله به زمین متوقف شده بود و اگرچه براساس بیانیه‌ی ناسا توقف کار این آنتن تاثیر چندانی بر عملکرد ایستگاه فضایی نداشته است اما برای اطمینان از برقراری کامل ارتباط با ایستگاه فضایی فضانوردان ناسا این آنتن را خواهند کرد.

این پیاده‌روی فضایی را می‌توانید از وب‌سایت ناسا دنبال کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.