جزئیات پیشنهاد ایران در مذاکرات وین

این مشاور که در این گزارش اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در این ارتباط گفت: «پیشنهادهای جدید ایران شامل اصلاحات پیش‌نویس‌های دوره‌های پیشین است. مذاکرات به صورت حرفه‌ای جریان دارد».

وی اضافه کرد: «پیشنهادها بر لزوم رفع عملی تحریم‌های آمریکا تأکید دارد. موضع آمریکا همچنان مانعی بر سر دست‌یابی به یک توافق است».

العربی الجدید در ادامه به نقل از این منبع نوشت: «آمریکا می‌خواهد بخشی‌ از تحریم‌های اصلی را حفظ کند. طرف‌های اروپایی منطق طرف ایرانی را درک کرده‌اند؛ اما آن‌ها با فشار آمریکا مواجه هستند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک دیپلمات اروپایی حاضر در وین، امروز، خبر داد که طرف ایرانی در مذاکرات لغو تحریم‌ها، دو پیش نویس درباره تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به طرف اروپایی ارائه کرده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که منابع ایرانی امروز خبر دادند که هیأت جمهوری اسلامی ایران در وین شب گذشته ۲ سند شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را در اختیار طرف مقابل قرار داد.

 دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است.

طرفین، صبح چهارشنبه دهم آذر ماه، در کارگروه هسته‌ای مواضع و دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها ارائه کردند.

«علی باقری کنی» رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی روز گذشته با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین با رؤسای سه هیأت اروپایی حاضر در مذاکرات دیدار و گفت‌و‌گو کرد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.