رهبر انقلاب: پیام شهیدان هم باید اتحاد و تلاش ملت را بیشتر کند هم احساس مسئولیت مسئولان را

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه، ایستادگی کرد.

رهبر انقلاب، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، افزودند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی، و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.

ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعدادهای این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید رضایی‌نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید، در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش، او را شهید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع شهید و شهادت را متفاوت از قربانیان جنگهای مرسوم در دنیا دانستند و افزودند: شهید و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاعِ ارزشمند از مرزهای جغرافیایی، از مرزهای مهم معنوی یعنی مرزهای عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویت نیز دفاع می‌کند و با پایبندی صادقانه به عهد خود با پروردگار، جانش را با خداوند معامله می‌کند.

رهبر انقلاب در این زمینه افزودند: صفات مهمی مانند اخلاص، توکل، تواضع، رعایت حدود الهی، رفتار مهربانانه با اسیران و به‌طور کلی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما کاملاً برجسته است و تصویر این نقاط درخشان و الهام‌بخش باید با کارهای هنری در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده شود.

ایشان هدف از بزرگداشت شهیدان را شنیدن پیام آنان دانستند و خاطرنشان کردند: پیام شهیدان این است که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل از وسوسه‌های دشمن، با قدرت و ثابت قدم حرکت کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید، افزودند: ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.