ادامه آلودگی هوا تا پایان هفته/ پیش‌بینی کاهش دما در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده،ابری و نیمه ابری همراه با وزش شدید باد و بدلیل پایداری جو در مناطق پرتردد شهری و صنعتی کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش ملایم باد و به دلیل پایداری جو در مناطق پرتردد شهری و صنعتی، با کاهش کیفیت هوا و غبارآلود پیش‌یینی می‌شود.

از عصر چهارشنبه (۱۰ آذر) با نفوذ سامانه بارشی، افزایش ابر و از ظهر پنجشنبه (۱۱آذر) تا عصر جمعه (۱۲آذر) در سطح استان بارش باران و وزش باد و در پاره‌ای نقاط گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در بخش‌های شمالی استان بارش باران و برف در ارتفاعات مه آلود و گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

همچنین از عصر پنجشنبه(۱۱آذر) تا بامداد شنبه (۱۳آذر) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس و در دامنه‌ها و ارتفاعات یخبندان سطح زمین پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۱۰آذرماه) نیمه ابری و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۱۱آذرماه) نیمه ابری همراه با غبارصبحگاهی، در بعد از ظهر ابری و به‌تدریج بارش باران  و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۶و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.