واکنش ذوالنوری به ناآرامی‌های اصفهان: مردم هوشیار باشند/ می‌خواهند ایران را آشوب‌زده معرفی کنند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم ، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در اصفهان به دنبال مشکلات آبی، گفت: امروز کل کشور با مشکل کمبود آب مواجه است که دلایل آن هم به تغییر اقلیم بازمی‌گردد و هم نتیجه اجرای اتخاد و اجرای تصمیمات نادرست در حوزه منابع آبی است که البته با سیاست‌گذاری‌های درست و سرمایه‌گذاری در این حوزه این مشکل را می‌توان مدیریت کرد.

وی افزود: اردوکشی و تحصن و اقدامات این چنینی کمکی به رفع مشکل آب نمی‌کند، بلکه کار را پیچیده‌تر می‌کند، اما اینکه مردم بتوانند درد و مشکلشان را به صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند امر پسندیده و قابل قبولی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همیشه در مطالبات بحقی که افراد دلسوز کشور آن را  مطرح می‌کنند و می‌خواهند نقیصه‌ای برطرف شود و نمی‌خواهند با کشور و دولت درگیر شوند، در این موارد دشمن سعی دارد تا مسیر اعتراض مسالمت‌آمیز اعتراضات را از ریل خود خارج کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا بهره‌های لازم را ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است

ذوالنوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که در آستانه مذاکرات هسته‌ای برای اینکه دستش در میز مذاکرات پر باشد، با تحریک عده‌ای از افراد و ایجاد آشوب، ایران را کشوری آشوب‌زده معرفی کند.

وی افزود: همانطور که گفتم دشمن از هر فرصتی در تجمعات مردمی به دنبال ایجاد اعتراض و آشوب در کشور ماست که نمونه آن را می‌توان در آبان 98‌، حوادث 88 و ماجرای کوی دانشگاه مشاهده کرد. همه این موارد نمونه‌هایی است که دشمن سرمایه‌گذاری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر دشمن از همان ابتدا به قصد براندازی جلو بیاید صف خودی و غیرخودی خیلی آسان می‌شود و مهار آشوب راحت است، اما زمانی این دو از هم قابل تفکیک نیستند و برخورد مسئولین با آنها سخت می‌شود که دشمن پشت یک اعتراض مصداق‌دار قرار بگیرد و تحت عنوان یک مطالبه و یک حق مشروع به آشوب و تخریب بپردازد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در این موارد مردم باید هوشیار باشند که دشمن از اعتراض منطقی آنها سوء استفاده نکند و به نام اعتراض مردمی کشور را درگیر اغتشاش نکنند.

وی افزود: در ناآرامی‌های اخیر اصفهان ما کدهای زیادی داریم که نشان می‌دهد طراحی پشت صحنه این حرکات توسط بیگانگان انجام شده و متأسفانه در مقطعی توانستند بعضی‌ها را با خودشان همراه کنند اما به محض بروز نشانه‌هایی کشاورزانی که هسته اصلی اعتراض بودند، صف خودشان را کاملا جدا کردند و الان ما در اصفهان اختلاط این دو جریان و امتزاج حق و باطل را نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشاورزانی که برای بیان مطالباتشان وارد صحنه شده بودند به محض مشاهده خشونت به قصد انتقام‌گیری از نظام، صف خود را از ضدانقلاب و بیگانگان جدا کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.