سرخپوشان پایتخت به صدر نزدیک شدند

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان که قرار بود ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شود با ناهماهنگی مسئولان سازمان لیگ فوتبال و مخالفت مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به خاطر ورود تبلیغات محیطی به داخل ورزشگاه با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.

با این حال پرسپولیس با وجود این مشکل توانست برد یک بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان کسب کند تا با توجه به توقف استقلال مقابل نفت آبادان به جایگاه دوم جدول برسد. مهدی عبدی (۴۹) تک گل این بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که با خروج امید عالیشاه، تیمش را با دو مهاجم هدایت می‌کرد سعی داشت دفاع پر تعداد نفت مسجد سلیمان را با پاس‌های کوتاه پشت محوطه جریمه غافلگیر کند و راه نفوذ به دروازه این تیم را پیدا کند.

با این حال نفتی‌ها با کمترین اشتباه در دفع توپ و سرعت بالا در ضد حملات مانع از گلزنی مهدی عبدی و عیسی آل کثیر مهاجمان تیم میزبان شدند.

نفتی‌ها که در غیاب فراز کمالوند به دلیل محرومیت انضباطی بازی می‌کردند چند بار دست به ضد حمله زدند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد تا سرخ‌ها در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول، بازی یکطرفه ای را در زمین حریف به نمایش بگذارند.

تصمیم کوپال ناظمی در دقیقه ۲۸ روی پاس مهدی عبدی که به دست مدافع نفت مسجد سلیمان اصابت کرد با اعتراض سرخ‌ها روبرو شد اما داور مسابقه آن را کرنر تشخیص داد تا این تیم صاحب پنالتی نشود. تصمیمی مشابه که در دقیقه ۳۳ برای نفتی‌ها گرفته شد و ناظمی فارغ از اعتراضات میهمان تصمیم به ادامه بازی گرفت تا دو تیم در نیمه اول بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با تغییر در ترکیب پرسپولیس آغاز شد. سعید آقایی جای خود را به سیامک نعمتی داد تا این بازیکن به جمع هافبک‌های پرسپولیس اضافه شده و وحید امیری بار دیگر به عنوان وینگر راست بازی کند.

تعویضی که خیلی زود با نفوذ میلاد سرلک جواب داد تا این بازیکن با پاس کوتاه خود مهدی ترابی را صاحب توپ کند. ترابی نیز با پاس عرضی توپ را به مهدی عبدی در مقابل دروازه میهمان رساند تا مهاجم جوان سرخ‌ها بتواند تور دروازه نفتی‌ها را به لرزه در آورد.

پس از این گل بازیکنان نفت برای جبران نتیجه کمی جلو کشیدند و توانستند با نفوذ از جناحین روی دروازه پرسپولیس ایجاد خطر کنند اما استحکام بالای خط دفاعی این تیم مانع از گل خوردن حامد لک شد.

پرسپولیس با سبقت از استقلال به دربی رسید

ورود عماد میرجوان به جای سجاد حیدری در دقیقه ۶۱ در ترکیب نفت به قدرت تهاجمی میهمان افزود اما باز هم بازیکنان پرسپولیس بودند که با دفاع منطقه‌ای مناسب خود توانستند به خوبی از گل زده شأن محافظت کرده تا قبل از دربی پایتخت به بردی ارزشمند برسند.

پرسپولیس با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد تا به رتبه دوم جدول صعود کند. این تیم در حالی برای دربی در دور رفت فصل جاری لیگ برتر آماده می‌شود که با تساوی‌های متوالی استقلال توانست از این تیم سبقت گرفته و جایگاه بهتری پیدا کند.

نفت مسجد سلیمان نیز پنج امتیازی باقی ماند تا موقتا در رتبه سیزدهم قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.