آغاز اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه

علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با تشریح پیگیری‌های انجام‌شده در تهران با توجه به صورت‌جلسه امضاشده با طرف سوری برای اعزام زائران ایرانی به دمشق، ‌ گفت: پس از تبادل نظر درباره  نحوه اعزام و بسته‌های سفر زیارتی، اعزام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب (س) و رقیه (س) به صورت محدود در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات نیز در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج گفت: دراین مرحله برای اعزام زائران به دمشق، تنها از فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی شده است.

در این شورا، گزارشی از پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات عراق و وظایف دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و ستادهای مستقر در کربلا، نجف و کاظمین، داده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، ‌نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: به تمام مواردی که در اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... به کاهش هزینه، صرفه‌جویی و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات منجر خواهد شد باید توجه داشت.

رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت نیز گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات عراق  ادامه خواهد داشت و تعداد استان‌هایی که وارد این چرخه شده‌اند درحال افزایش است.

او همچنین بیان کرد امیدوار است فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق سرعت گیرد و بتواند خدمات مطلوب به زائران ارائه دهد.

اعزام زائران ایرانی به عراق پس از وقفه حدود یک‌ساله، از اواخر آبان‌ماه آغاز شد که با توجه به لغو ویزای سفرهای هوایی بین دو کشور، بیشتر اعزام‌های کاروانی متمرکز بر سفر هوایی است.   همزمان با آغاز اعزام کاروانی به عراق، ایران برای ازسرگیری اعزام محدود زائران به سوریه نیز توافق کرد. دو کشور زمان دقیقی برای شروع اعزام‌ها تعیین نکرده‌اند، اما درباره تعداد زائران به ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر در سال به توافق رسیده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.