پوتین و زلنسکی دیدار می کنند؟

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی وی را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، گفت در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای برای برگزاری دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین وجود ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر مذاکراتی بر سر دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی در حال انجام است، به خبرنگاران گفت: «خیر، [چنین گفت‌وگوهایی] اکنون انجام نمی‌شود».

سخنگوی کرملین در ادامه از اظهار نظر در مورد گزارش‌های مربوط به پیشنهاد ادعایی ترکیه برای میزبانی نشست سران دنباس با حضور رهبران روسیه و اوکراین خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، در نشست خبری امروز از پسکوف خواسته شد تا در مورد اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از همتایان اوکراینی و روسی خود دعوت کرده تا برای گفت‌وگو در مورد حل و فصل در شرق اوکراین نشستی سه جانبه در ترکیه برگزار کنند، اطلاعاتی ارائه دهد.

به نوشته ریانووستی، سخنگوی کرملین نیز در این‌رابطه به خبرنگاران گفت: «خیر، من به هیچ وجه در مورد اظهارات منابع [بی‌نام و نشان] اظهار نظر نمی‌کنم».

وی تصریح کرد: «واقعیت این است که روسیه طرف مناقشه در دنباس نیست و در چنین نشستی یافتن راه‌هایی برای حل مشکل غیرممکن خواهد بود. طرف مناقشه از یک سو کی‌یف و از سوی دیگر نمایندگان جمهوری‌های خودخوانده [لوهانسک و دونتسک] هستند».

پسکوف در ادامه با تاکید بر اینکه کرملین اجرای توافقات مینسک را مهم می‌داند، گفت این تنها مبنای ممکن برای روند مذاکرات جهت حل و فصل اختلافات در شرق اوکراین است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان اینکه مواضع پوتین برای همه به خوبی شناخته شده است، اظهار داشت: «مهم است که توافقات مینسک اجرا شود، نکته اصلی اینجاست».

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه پوتین امروز چند تماس بین‌المللی انجام می‌دهد، در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت که هنوز هم امیدی برای گفت‌وگوی او با  بایدن تا پایان سال وجود دارد.

پسکوف پیش از این نیز  با تکذیب ادعای رئیس‌جمهور اوکراین درباره تلاش روسیه برای کودتا در این کشور، گفت مسکو در امور داخلی اوکراین دخالت نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.