خروج پول حقیقی از بورس برای سومین روز!

در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۸۲۱ واحدی در سطح ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحدی ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 10 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 503 واحد قرار گرفت.

خروج نقدینگی حقیقی

امروز برای سومین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 102 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 19 میلیارد تومان بود. پس از فسبزوار، سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و شکلر (شرکت نیرو کلر) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای لیدر بازار

امروز نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «شتران» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «غصینو» و «فرابورس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «کزغال» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی3 و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، سمگا و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات 

در سومین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 653 درصدی به رقم 37 هزار و 619 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 33 هزار و 70 میلیارد تومان بود که 88 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 510 میلیارد تومان رسید که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات دوشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 26 درصد افزایش یافت و 142 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 35 درصد افت کرد و در رقم 118 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد حسیر (شرکت ریل سیر کوثر) با صف‌ خرید 20 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حسیر، نمادهای ختوقا (شرکت قطعات اتومبیل ایران) و غگلپا (شرکت پگاه گلپایگان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 38 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) و توسن (شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.