گسترده‌ترین تغییرات قانون در تاریخ امارات

 

امارات متحده عربی از اجرای تغییر قانون و اجرای قوانین جدید از ژانویه آینده (دی) خبر داد.

این قوانین جدید، گسترده‌ترین تغییرات قانون در تاریخ امارات متحده محسوب می شود. هدف از این اقدام، تشویق بیشتر شهروندان خارجی به ویژه سرمایه گذاران و کارآفرینان برای اقامت و کار در امارات است.

امارات هم اکنون حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون نفر آنها شهروند امارات و بقیه (حدود 8 میلیون نفر)، شهروندان خارجی مقیم این کشور هستند. این یکی از بالاترین آمار سکونت شهروندان خارجی در جهان است.

"وام" خبرگزاری امارات متحده عربی در گزارش خود گفت که دولت این کشور در سال جاری 40 اصل قانونی را تغییر می‌دهد.

این قوانین  جدید در حوزه شرکت‌های تجاری، امنیت آنلاین، تجارت، کپی رایت، شهروندی، مواد مخدر و مسائل اجتماعی تغییر می کنند.

عربستان سعودی همسایه محافظه کار امارات در جنوب خلیج فارس با اصلاحات گسترده تلاش دارد درهای خود را به روی سرمایه گذارها و استعدادهای خارجی باز کند. امارات متحده عربی نیز می‌خواهد سیستم حقوقی خود را تغییر دهد تا مزیت رقابتی اش در منطقه را حفظ کند. 

تغییرات عمده امارات متحده شامل جرم‌زدایی از روابط جنسی قبل از ازدواج و مصرف الکل می‌شود. این کشور قوانین تخفیف مجازات در "قتل‌های ناموسی" را نیز لغو خواهد کرد.

پیش از این مجازات عاملین "قتل‌های ناموسی" با اعمال تخفیف در مجازات مجرم می‌توانست بین سه تا پانزده سال تنزل پیدا کند.

بیانیه روز شنبه امارات به صراحت به وضعیت روابط جنسی قبل از ازدواج و فرزندان متولد شده از این ارتباط اشاره دارد و می‌گوید والدین آنها نیازی به ازدواج ندارند.

"نشنال نیوز" به نقل از خبرگزاری "وام" امارات نوشت: این قانون به شکلی موثر از روابط توافقی (مبنی بر رضایت) طرفین در روابط بدون ازدواج جرم زدایی کرده و تصریح می‌کند هر کودک متولد از این ارتباط پذیرفته و قابل نگهداری است.

تغییرات دیگر شامل حمایت از زنان و کارگران خانگی و همچنین تقویت ایمنی و امنیت عمومی است.

در تغییرات جدید متجاوزان جنسی به حبس ابد محکوم خواهند شد و اگر قربانی آنها زیر 18 سال سن داشته باشد یا در شرایطی قادر به مقاومت نباشد حکم تا اعدام پیش می‌رود.

از دیگر تغییرات اخیر در امارات متحده عربی می‌توان به معرفی ویزاهای بلند مدت به عنوان راهی برای جذب، حفظ استعداد‌ها و تشویق کارآفرینی اشاره کرد.

ابوظبی امارات نیز در ماه جاری میلادی از تغییرات جدید با مفهوم "قوانین جدید خانواده" با هدف جذاب تر کردن این بخش برای گردشگران و اقامت شهروندان خارجی در این منطقه خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.