سویه جدید کرونا به هلند، دانمارک، استرالیا و کانادا هم رسید

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اُمیکرون» روز یک شنبه در سطح جهان گسترش یافته و موارد جدیدی در کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شده است. 

این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که نشان دهد سویه اُمیکرون از دیگر سویه‌های ویروس کرونا خطرناکتر باشد.

کانادا نیز ابتلای دو نفر به سویه جدید ویروس کرونا را تایید کرده است. به نوشته رسانه‌های کانادایی، هر دو مورد در انتاریو شناسایی شده است.

پیش از این رسانه‌ها از شناسایی امیکرون در ایتالیا، آلمان و انگلیس خبر داده بودند.

براساس گزارشها، 13 مورد ابتلا به ویروس امیکرون در هلند، دو مورد در دانمارک و دو مورد نیز در استرالیا شناسایی شده است.

گسترش سویه جدید کرونا درحالیست که بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این شاهد موج جدید شیوع ویروس کرونا و در تدارک اعمال محدودیتهای جدید برای رعایت فاصله گذاریهای اجتماعی بودند. اقدامی که با اعتراضات زیادی نیز در برخی از کشورهای اروپایی از جمله در آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه مواجه شده بود. 

برخی از کشورهای از اعمال محدودیت برای مسافرانی که از کشورهای جنوب آفریقا و همچنین محدودیتهای پروازی به این کشورها از جمله آفریقای جنوبی خبر داده‌اند؛ موضوعی که باعث انتقاد و گله گذاری مقامات کیپ تاون شده است. 

«جو پاهلا» وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از محدودیت پروازی اعمال شده علیه این کشور توسط بسیار از کشورهای جهان و همچنین همسایگان این کشور ناخرسند است.

دولت آفریقای جنوبی نیز طی بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام کشورها علیه این کشور به دلیل شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا اعلام کرد: «کشورما به دلیل صداقت دانشمندانش در کشف سویه اُمیکرون کرونا مجازات شده است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.