شرط  مهم برای حضور خبرنگاران در مذاکرات برجام

«الین جورجز» وابسته مطبوعاتی هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از آماده بودن همه مقدمات برای خبرنگاران برای پوشش نشست روز دوشنبه میان ایران و گروه ۱+۴ خبر داد.

وی در پیامی توییتری تاکید کرد که تمامی خبرنگارانی که برای پوشش این رویداد حضور خواهند یافت باید واکسن کرونا زده باشند و همچنین تست منفی PCR داشته باشند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت که علاوه بر واکسیناسیون و تست کرونا، خبرنگاران باید پیش از حضور برای پوشش این رویداد، ثبت نام کرده و اعتبارنامه داشته باشند.

جورجز در پایان پیام توییتری خود نوشت: «همه چیز برای فردا و شروع دور بعدی مذاکرات آماده است».

روز دوشنبه شهر وین، میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آن‌گونه که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و در رسیدن به توافق جدی است. 

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز  شامگاه امروز در توئیتی نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

از سوی دیگر «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس تیم مذاکره کننده در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که ایران در عین حال که آمادگی دارد در قبال هرگونه ژست خیرخواهانه طرف‌های برجام، همکاری کرده و اقدام متقابل انجام دهد، آماده است تا پاسخ متناسبی به هرگونه فشارهای جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی بدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.