وحشت اسرائیل از حضور متخصصان بانکی و اقتصادی در تیم مذاکرات برجام

 یک روز قبل از شروع مذاکرات وین برای رفع تحریمها علیه ایران، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با دستور کار مذاکرات وین وارد لندن پایتخت انگلیس شد. 

براساس گزارش کانال 13 رژیم صهیونیستی، یکی از اهداف اصلی دیدارهای لاپید با «بوریس جانسون» و سپس «امانوئل ماکرون» رهبران انگلیس و فرانسه «اطمینان از پابرجا ماندن تحریمهای بانکی علیه ایران است».

تایمز اسرائیل با اشاره به این موضوع نوشت، این درحالیست که ایران برای رفع تحریمها از جمله تحریمها بانکی به وین رفته است و در میان تیم مذاکره کننده ایرانی معاون بانک مرکزی ایران و مقامات ارشد و کارشناسان وزارتخانه‌های تجاری و اقتصادی این کشور حضور دارند. 

وزارت خارجه اسرائیل نیز در بیانیه‌ای درباره سفر یائیر لاپید به لندن و پاریس اعلام کرد، تمرکز وزیر خارجه در این سفر بر مذاکرات وین است و در کنار آن روابط دوجانبه نیز پیگیری خواهد شد. 

نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است بعدازظهر روز (دوشنبه) هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیأت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برگزار شود. هیات آمریکایی نیز در این مذاکرات حضور دارد اما هیچ دیدار مستقیمی میان طرفهای ایرانی و آمریکایی برگزار نخواهد شد.

لاپید روز دوشنبه ابتدا با «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس دیدار و طی آن چندین سند همکاری امضا خواهد کرد. وی بعد از ظهر نیز با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس رایزنی می‌کند. 

وزیر خارجه صهیونیستها در ادامه تور ضدایرانی خود روز سه شنبه به فرانسه سفر می‌کند تا با ماکرون رئیس جمهور این کشور علیه ایرانی رایزنی کند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز  روز یکشنبه ابراز نگرانی کرد که ایران از کاهش تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات وین برخوردار شود. وی در این خصوص با طرح اتهامات همیشگی و تکراری علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در آستانه مذاکرات روز دوشنبه در وین اتریش، مدعی شد: اسرائیل نگران است که ایران با کاهش تحریم‌ها در مذاکرات مجدد هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از پول بادآورده‌ای برخوردار شود، اما به اندازه کافی پروژه‌های دارای پتانسیل ساخت بمب را متوقف نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.