واکنش تولیت حرم مطهر حضرت امام به انتقاد نماینده تهران

در این مطلب آمده است: حرم مطهر حضرت امام خمینی تا پیش از حاد شدن شرایط کرونا، جزو محدود اماکن و مرقدهای شریفی بود که به صورت ۲۴ ساعته به زائران و عاشقان بنیانگذار جمهوری اسلامی و مردم شریف که عموما اقشار مستضعف هستند، افتخار خدمت رسانی داشت.

با حاد شدن شرایط کرونایی و ابلاغ پروتکل‌ها به رغم تقاضاهای مردمی، مرقد مطهر امام، جزو اولین مراکز مذهبی بود که جهت مراعات سلامت زائران، پروتکل‌های اعلامی را پذیرفت و اعلام تعطیلی کرد.

در ماه‌های اخیر و در پی بهتر شدن شرایط بر اساس اعلام نظر کارشناسان و ستاد ملی مقابله با کرونا، درب‌های حرم مطهر باز و با رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه هم اکنون از ساعت ۸ صبح تا پس از نماز مغرب و عشا پذیرای زائران بوده و انشاالله با بهبود شرایط و خروج از پیشگیری‌های کرونایی، طبق موازین ابلاغی و نظرات کارشناسان امور، ساعات کار حرم به تدریج مانند سابق خواهد شد.

حرم مطهر امام خمینی به عنوان ملجأ زائران عموما محروم و مستضعف از یک سو مانند سایر اماکن مذهبی نسبت به رعایت حساسیت‌های بهداشتی دقت دارد و از سوی دیگر به عنوان مرقد بنیانگذار نظام، مرکز برگزاری انواع مراسمات و تجدید میثاقهای گروه‌های مختلف و مسئولان محترم کشوری و لشگری ملزم به رعایت حساسیت‌های امنیتی بوده است.

از جمله در هفته گذشته میزبان هزاران نفر از بسیجیان دلاور و فرماندهان عزیز آنان به مناسبت هفته بسیج و همین امروز میزبان فرماندهی و جمعی از پرسنل شریف نیروی دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی و نیز وزیر محترم آموزش و پرورش پس از اخذ رای اعتماد از مجلس بوده لذا با مراعات جمیع موارد و استقبال از همه نظرات خیرخواهانه کماکان مشتاق خدمت بیشتر به زائران می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.